EN
  • Anasayfa
  • BLP233 Nesne Yönelimli Programlama (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BLP233 - Nesne Yönelimli Programlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Nesne Yönelimli Programlama BLP233 3 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders Anlatımı, Laboratuar Uygulamaları, Tartışmalı İncelemeler, Proje Ödevleri ile yapılır.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM
Amaç

Bu ders ile öğrenciye; nesne tabanlı bir dil kullanarak programlama yapabilecektir.

Ders İçeriği

Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API).

Ders Kaynakları Java Programlama Dili Yazılım Tasarımı (Altuğ Bilgin ALTINTAŞ)
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 13 65
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
2 Java Programlama İçin Gerekli Yazılımların Kurulması (Netbeans)- Sabit, Değişken Kullanımı
3 Aritmetik hesaplamalar, Giriş-Çıkış, Matematiksel sınıflarla ilgili işlemler
3 Nesne ve Sınıf Kavramı
3 Aritmetik hesaplamalar, Giriş-Çıkış, Matematiksel sınıflarla ilgili işlemler
3 Nesne ve Sınıf Kavramı
5 Fonksiyonlar
5 if ve switch deyimleri
6 While, Do-while, For döngüleri
7 Temel grafiksel arayüz işlemleri
8 Vize sınavı Ders
9 Diziler
10 Dosya giriş ve çıkış işlemleri Ders Laboratuar
14 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri Ders Laboratuar
14 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri Ders Laboratuar
14 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri Ders Laboratuar
14 Gelişmiş grafiksel arayüz işlemleri Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretir
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir, anlatabilir ve tartışabilir.
Yapılandırıcıları, kapsüllemeyi, kalıtımı, çok biçimliliği bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Nesne ve sınıf ile ilgili problemlere çözüm üretir - - - - - - - - - - - -
Nesneye yönelik programlamaya giriş ve sınıf kavramını öğrenir, anlatabilir ve tartışabilir. - - - - - - - - - - - -
Yapılandırıcıları, kapsüllemeyi, kalıtımı, çok biçimliliği bilir. - - - - - - - - - - - -