| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Nesne Yönelimli Programlama ile Uygulama Geliştirme | BLP234 | 3 | 3 + 1 | 5,0 | 
| Birim Bölüm | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ali Osman SELVİ | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek | 
| Ders İçeriği | Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API). | 
| Ders Kaynakları | David D. Riley, “The Object of Java”, Addison Wesley,2002 Cay Horstmann, "Object-Oriented Design and Patterns", 2nd Edition, 450 pages, Wiley, ISBN: 0-471-74487-5 David J. Barnes, “Object-Oriented Programming with Java”, Prentice Hall, 2000 | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 13 | 52 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 14 | 14 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 | 
| Final | Final | 10 | 1 | 10 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım | Ders | 
| 2 | Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler | Ders | 
| 3 | Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları) | |
| 4 | Arayüz türü ve Çok biçimlilik | |
| 5 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama | |
| 5 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama | |
| 7 | Kalıt ve soyut sınıflar | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Java Object Modeli | |
| 10 | Thread programlama | |
| 11 | Diğer tasarım örüntüleri | |
| 12 | OOP Uygulamaları | |
| 13 | OOP uygulamaları | |
| 13 | OOP uygulamaları | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler | |||
| Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar | |||
| Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler yeni nesil yazılımları hakkında bilgi edinirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
