Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hukuki Yazışma | BÜR222 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Amaç |
Öğrencinin hukuk diline dair bilgi ve düşünce sahibi olmasını sağlamak ve adli yazışmaların temel ilkelerini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Adli işlerde yapılacak yazışmalardaki usulün ve kullanılacak dilin açıklanmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Adli Yazışmalar Ders Kitabı
Ramazan Korkmaz, Nedim Meriç, Mine Akkan ON İKİ LEVHA YAYINCILIK
Adli Yazışmalar Adem Albayrak Zeynep Albayrak Açı Seçkin Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | DİL VE Hukuk Dili | |
2 | Dilekçeler | |
3 | Adli Yazışma VE KURALLARI | |
4 | Adli Yazışma | |
6 | Adli (Yargısal) Kararlar | |
6 | Adli (Yargısal) Kararlar | |
7 | ÖRNEK OLAYLAR | |
8 | GENEL TEKRAR, VİZE SINAVI | |
9 | İlanlar ve Tebliğ Belgeleri | |
10 | Sözleşmeler | |
11 | İcra ve İflasa İlişkin Belge Doküman Örnekleri | |
12 | Noter Belgeleri | |
13 | TÜRK YARGI ÖRGÜTÜ VE AİHM | |
14 | ÖRNEK OLAYLAR |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | |||
DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | |||
Temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme. | |||
Dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olma. | |||
Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceleyebilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dürüstlük, adalet ve etik anlayışının bilincinde olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |