Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Medya Proje Uygulaması | BYT243 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze,Dinleme ve anlama,Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SUİÇMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Medya kavramını tam manasıyla kavrayabilen,gelişen teknoloji ile birlikte yeni medya kültürüne hakim,siber ortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların incelenmesi. Siber ortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri göz önünde bulundurularak sosyal medya üzerinde projeler üreterek canlıların karşılaştıkları sorunlara daha iyi şartlarda ışık tutabilmek ve çözüm üretmek amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaratıcılıkla ilgili toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçler. Siberortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların incelenmesi. Siberortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri. |
Ders Kaynakları |
Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark)
Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış. | |
2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış. | |
3 | Yeni medya nedir? | |
4 | Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları nelerdir? | |
5 | İnternet’in çıkışı, gelişimi ve gündelik hayattaki etkileri. | |
6 | Proje konusu belirlenmesi.Literatür taraması. | |
7 | Literatür taraması ve değerlendirilmesi. | |
8 | Arasınav. | |
9 | Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri. | |
10 | Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri. | |
11 | Web 2.0 ve internet ortamındaki değişimler. | |
12 | Sosyal ağlar. | |
14 | Proje sunumları. | |
14 | Proje sunumları. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz etme ve eleştirebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Medya projesi hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle anlaşılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirilmesini gözlemleyebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz etme ve eleştirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya projesi hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle anlaşılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirilmesini gözlemleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |