Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gazetecilik | BYT129 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze ,Dinleme ve anlama, Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SUİÇMEZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet SUİÇMEZ |
Amaç |
Gazeteciliğin temel kavramları, gelişim süreci, teknolojileri, yayın politikaları gibi konuları eleştirel bir bakış açısıyla öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Gazeteciliğin tarihçesi, toplumdaki önemi, Gazetecilik-Kitle iletişim araçları ilişkisi, Basın bülteni, gazete, dergi, televizyon ve radyo haberi gibi çeşitli mecralarda haber yazma teknikleri, Gazetecilik Etiği. |
Ders Kaynakları |
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 10. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara, 2013.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim, Kitle iletişimi, Kitle iletişim araçları ve gazete | Ders |
2 | Gazete, Gazetecilik ve gazeteci tanımları | Ders |
3 | Dünya’da ve Türkiye’de gazete ve gazeteciliğin tarihsel gelişimi | Ders |
4 | Haber Analizi- Haber İncelemesi | Ders |
5 | Basın Bülteni, Tablo, Grafik Ve İstatistiki Verilerden Yararlanarak Haber Yazma | Ders |
6 | Dergi Haberi Yazım Teknikleri | Ders |
7 | Toplumda gazeteciliğin Rolü | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Yeni enformasyon teknolojileri ve gazetecilik | Ders |
10 | Gazetede Organizasyon Yapısı, Bölümler ve Çalışanlar | Ders |
11 | Gazeteyi yayına hazırlama, Basım ve yayınlama süreci | Ders |
12 | Ajans gazeteciliği ve haber ajansları | Ders |
13 | Basın Kuruluşlarında Haber Denetim Mekanizması | Ders |
14 | Güç, Denetim, Özdenetim ve Basın Ahlakı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gazetecilik mesleğinin geçmişi ve gelişimini ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye'de ve Dünyada gazetenin gelişimini toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel bağlamda bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bir kitle iletişim aracı olarak gazetenin diğer kitle iletişim araçlarından teknik ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gazetenin organizasyon yapısını ve gazetede görev yapanları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Basında denetim, özdenetim mekanizmalarını ve gerekliliklerini bilir, basın ahlakıyla örtüştürür. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gazetecilik mesleğinin geçmişi ve gelişimini ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'de ve Dünyada gazetenin gelişimini toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel bağlamda bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir kitle iletişim aracı olarak gazetenin diğer kitle iletişim araçlarından teknik ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gazetenin organizasyon yapısını ve gazetede görev yapanları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basında denetim, özdenetim mekanizmalarını ve gerekliliklerini bilir, basın ahlakıyla örtüştürür. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |