Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yalın Üretim Teknikleri | ÜKK259 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Aslı ERGENEKON ARSLAN |
Amaç |
Yalın üretim-yönetim sisteminin ilkelerinin tanıtılması, yalın üretim araçlarını ve yöntemlerini uygulama bilgi ve becerisi kazandırılması |
Ders İçeriği |
Malzeme yönetim sistemleri (itme ve çekme sistemi), grup teknolojisi, hücresel imalat sistemi, hücresel imalat sistemi algoritmaları, malzeme ihtiyaç planlaması, tam zamanında üretim sistemi ve bileşenleri, Tam Zamanında Üretim Sistemi’nin uygulaması, Kanban sistemi, bilgisayar destekli üretim sistemi, esnek imalat sistemi, değişim mühendisliği, 6 Sigma, otomasyon, robotlar, yalın üretim. |
Ders Kaynakları |
Ders notu
Toyota Tarzı (Jeffrey K.Liker) Yalın Üretim (Ayperi Serdaroğlu Okur) Toyota Kültürü (Jeffrey K. Liker) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Yalın üretim | |
3 | Değer ve israf | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Tam zamanında üretimde başarı faktörleri | Beyin Fırtınası |
5 | Yerleşim tiplerinin kıyaslanması | Beyin Fırtınası |
6 | Hücresel üretim sistemi | Beyin Fırtınası |
7 | U tipi yerleşim | |
8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası |
9 | Tek parça akışı | |
9 | Tek parça akışı | |
11 | Kanban | |
11 | Kanban | |
13 | SMED | |
14 | Stok yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
U tipi yerleşimi ve tek parça akışı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hücresel imalat yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Üretimdeki israfları tespit edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kanban sisteminin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Smed yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
U tipi yerleşimi ve tek parça akışı hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Hücresel imalat yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretimdeki israfları tespit edebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kanban sisteminin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Smed yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |