EN
  • Anasayfa
  • SAK226 Sağlık Kurumları Yönetimi II (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAK226 - Sağlık Kurumları Yönetimi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumları Yönetimi II SAK226 4 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ
Amaç

Hastanelerin gelişimi, amacı, sınıflandırılması, özellikleri, Türkiye'de ve Dünyada hastane organizasyon yapıları, hastane kuruluşu aşamaları ve mimari özellikleri, yasal düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olma, değerlendirme ve analiz yapabilme amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste hastanelerin tanımı, fonksiyonları, organizasyon açısından özellikleri, Türkiye?de hastanelerin organizasyon yapısı, çeşitli ülkelerde hastanelerin organizasyon yapısı, hastanelerde faaliyet gösteren komiteler, hastane kuruluş aşamaları, mimari özellikleri, hastane işletme yönetmelikleri ve ilgili hukuki kaynaklar üzerinde durulur.

Ders Kaynakları Tengilimoğlu,D.,Işık, O.,Akbolat,M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, 2012.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Ödev 2 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
40
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 4 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 6 5 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 21 1 21
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgüt Teorileri ve Sağlık Kurumları Yönetimi
2 Sağlık Kurumlarının Temel Unsurları
3 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
3 Sağlık Kurumları ve Değişen Çevresi
5 Hastane Yönetim Kurulu ve Kamu Hastane Birlikleri
6 Hastane Yönetimi ve Yöneticisi
7 Hastane Yönetimi, Yöneticisi ve Türkiye deki Uygulama Gösterim
8 Ara Sınav Beyin Fırtınası
9 Sağlık Kurumlarında Karar Verme ve Problem Çözme Süreci
10 Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
11 Sağlık Kurumlarında Ekip Çalışması ve Çatışma Yönetimi
12 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Temel Yetenek, Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Örnek Edinme
13 Sağlık Kurumları Yönetiminde Çağdaş Teoriler: Tedavi Planları, Kullanım Yönetimi ve Verimlilik Yönetimi
14 Genel Sınava Hazırlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. Sunum / Seminer Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sağlık yönetiminde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. 1 1 2 2 2 2 2 3 3 3 2 1 2 3 3
Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma. 2 2 4 2 2 5 2 3 3 3 3 2 4 5 2
Etkili iletişim kurabilme ve ekip çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 2 2 2 2 2 3 3 3 4 5 2 2 3 3 3
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirmeye, yeniliğe ve yaşam boyu öğrenmeye açık olma. 3 3 3 2 3 3 3 2 2 2 3 3 4 2 5
Sağlık yönetimi alanına ilişkin mesleki terminoloji ve yabancı dil bilgisine sahip olma. 3 3 3 3 2 2 2 3 3 3 2 4 2 2 2