Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | SAK230 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık sektörü açısından bakıldığında insan kaynakları, sağlık hizmeti üretiminin gerçekleşmesini sağlayan insan gücü olarak ifade edilmektedir. Sağlık hizmetinin, toplumun sağlık seviyesini yükseltebilmesi ve beklentilerine yanıt verebilmesi için, etkin ve verimli bir şekilde üretilmesi gerekmektedir. Bu amacın gerçekleşmesinde, sağlık personelinin verimli ve yüksek performanslı çalışmasının etkisi büyüktür. Sağlık hizmetinin üretim süreci ve sağlık çalışanlarının üstlendikleri misyon düşünüldüğünde insan kaynakları yönetiminin öneminin giderek arttığı görülmektedir. Bu düşüncelerden hareketle öğrencilere, insan kaynakları yönetiminin temel işlevleri, personel seçme sağlama sürecinin önemi, çalışan motivasyonu, performansı vb. konularda bilgiler verilecek, sağlık sektöründe ekip çalışmasının önemine değinilecektir. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında sağlık kuruluşlarında insan kaynakları yönetimi ve işlevleri, örgütlenmesi, iş analizi, iş etüdü ve tasarımı, personel planlaması, personel sağlama ve seçme, örgütsel sosyalizasyon, kariyer yönetimi, personel başarı değerlendirmesi, hizmet içi eğitim, iş değerlemesi, ücret yönetimi, personel sağlığı ve emniyeti, şikayet ve disiplin konuları incelenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013.
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010. Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan Geylan ve Zümrüt Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013. 1.Kavuncubaşı Ş. ve Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara,2010.Barlı Ö. Davranış Bilimleri ve Örgütlerde Davranış, Afşar Matbaacılık, Erzurum, 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersle ilgili genel açıklamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İnsan kaynakları yönetimi kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | İnsan kaynakları planlaması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | İş analizi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | İnsan kaynakları bulma ve seçme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | İşe alıştırma eğitimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Personel eğitim programları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Kariyer yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Performans yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Ücret Yönetimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Çalışma İlişkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Personel sağlığı ve iş güvenliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | İnsan kaynakları bilgi sistemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | |||
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | |||
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | |||
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | |||
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | |||
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |