EN
  • Anasayfa
  • SAK209 Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAK209 - Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim SAK209 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Bahadır KAVAS
Amaç

Sağlık işletmelerinde kullanılan temel finans bilgilerinin kavranması

Ders İçeriği

Finansal yönetimin amacı, finansal analiz, finansal planlama, finansal politikalar

Ders Kaynakları Akar, Çetin – Özgülbaş, Nermin; Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Ders Kitabı
Akar, Çetin, Sağlık Kurumlarında Finansal Yönetim Ders Notları, Hacettepe Üniversitesi Sağlık İdaresi Yüksekokulu, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 8 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 107
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,20
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Finansal yönetimin amacı ve tanımı
2 Sağlık işletmelerinde finans bölümünün örgütlenmesi
3 Finansal analiz; oranlar
4 Finansal analiz; oranlar
5 Finansal planlama
6 Bütçeler
7 ARA SINAV
8 Kar planlaması ve kontrol
9 Çalışma sermayesi yönetimi
10 Nakit yönetimi
11 Stok yönetimi
12 Sermaye bütçelemesi
13 Kar dağıtım politikası
14 Genel Tekrar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmenin mali tablolarına ait verileri mali analiz tekniklerini kullanarak yorumlayabilmesi beklenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmenin genel yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesinde finans yöneticisinin hangi aşamalarda yönetim sürecine dahil olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
İşletmenin karşılabileceği özel finans sorunları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fon kaynaklarının, optimum faydayı sağlayacak finansal varlıklara yatırımı konusunda gerekli hesaplamaları yaparak yatırım tercihi yapma ve yatırım kararı alma konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olması beklenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İşletmenin mali tablolarına ait verileri mali analiz tekniklerini kullanarak yorumlayabilmesi beklenir. 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 1 1 3 3 5
İşletmenin genel yönetim fonksiyonlarının yerine getirilmesinde finans yöneticisinin hangi aşamalarda yönetim sürecine dahil olması gerektiği konusunda bilgi sahibi olması beklenir. 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 1 1 3 3 5
İşletmenin karşı karşıya olduğu likidite, faiz ve kur riski gibi finansal riskleri öngörebilmesi beklenir. 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 1 1 3 3 5
İşletmenin karşılabileceği özel finans sorunları hakkında bilgi sahibi olması beklenir. 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 1 1 3 3 5
Fon kaynaklarının, optimum faydayı sağlayacak finansal varlıklara yatırımı konusunda gerekli hesaplamaları yaparak yatırım tercihi yapma ve yatırım kararı alma konusunda yeterli bilgi donanımına sahip olması beklenir. 3 4 5 5 4 4 5 5 5 5 1 1 3 3 5