Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | SAK205 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık hizmetleri ve sağlık kurumları, sağlık sistemi, sağlık örgütlenmesi ve sağlık denetimi konularında bilgi verilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sağlık hizmetinin özellikleri, sağlık kurumları ve özellikleri, sağlık örgütlemesi, sağlık hizmetlerinin yürütülmesi, koordinasyonu ve denetimi |
Ders Kaynakları |
Tengilimoğlu, D., Işık, O. ve Akbolat, M.; Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, Ankara
Çetin AKAR, Hüseyin ÖZALP "Sağlık Hizmetlerinde ve İşletmelerinde Yönetim" Kavuncubaşı, Ş. ve Yıldırım, S., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Yayınevi, Ankara Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, NOBEL Yayınevi, Ankara, 2009. Ateş, M. (editör), Sağlık Hizmetleri Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul, 2013. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sağlık , hastalık ve sağlık ihtiyacı kavramı | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Sağlığı Etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sağlık hizmetleri kavramı ve sağlık hizmetlerinin temel özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Sağlık hizmet türleri; koruyucu, tedavi edici, rehabilitasyon ve sağlığı geliştirici hizmetler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Sağlık Hizmetleri Kullanımı Etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sistem yaklaşımı ve sağlık sistemi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Aile hekimliği, Türkiye'de ve dünyada aile hekimliği uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Acil sağlık hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Evde bakım hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Terminal dönem bakım hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Yaşlı bakım hizmetleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Uluslararası sağlık örgütleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık hizmetlerinin temel özelliklerini kavramak | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sağlık hizmetlerinin örgütlenme yapısını öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin gelişimini kavramak | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık hizmetlerinin temel özelliklerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmetlerinin örgütlenme yapısını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye´de sağlık hizmetlerinin gelişimini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |