EN
  • Anasayfa
  • SAK216 Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAK216 - Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri SAK216 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım Tartışma Soru-Yanıt
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN
Amaç

Bu dersin amacı; sağlık sistemlerini bütün değişken ve parametreleri ile anlamak, karşılaştırmak, incelemek ve performansları açısından analiz ve değerlendirmeler yapmaktır.

Ders İçeriği

Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri dersinin içeriği; sağlık sisteminin tanımlanmasının, sağlık sisteminin amaçlarının, fonksiyonlarının, sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasının nedenlerinin, yararlarının ve zorluklarının ortaya konulmasını, ülken sağlık sistemlerinin karşılaştırılması ve incelenmesi için bir çerçeve ortaya konulmasını, belli başlı ülke sağlık sistemlerinin karşılaştırılmasını ve incelenmesini ve sağlık sistemlerinde performansın analizi ve değerlendirmesini içermektedir.

Ders Kaynakları OECD/The World Bank. (2008). OECD Sağlık Sistemi İncelemeleri: TÜRKİYE, OECD ve Dünya Bankası, Paris
Roemer M.I. (1991, 1993) National Health Systems of the World, Vol:1Countries (1991), Vol II: The Issues (1993), Oxford University Pres, London.
Fulcher D. (1974) Medical Care Systems: Public and Private Health Coverage in Selected Industrialized Countries, ILO Publications.
Bruce J. Fried, Laura M. Gaydos, (2011) World Health Systems Challenges ans Perspectives, Aupha.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 6 1 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 94
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sistem yaklaşımı, sağlık sistemi, sağlık sisteminin sınırları, üretim, varlık koruma, destek, yönetim Ders
2 Makro çevre unsurları; teknoloji, ekonomi, ekoloji, sosyal-kültür, hukuk ve politika Ders
3 Sağlık sistemlerinin sınıflandırılması Ders
4 Ulusal sağlık sistemi türlerinin belirleyicileri Ders
5 Serbest pazar ve refah yönelimli sağlık sistemleri Ders
6 Kapsayıcı ve sosyalist sağlık sistemleri Ders
7 Türk sağlık sistemi Ders
7 Ara sınav
9 Türk sağlık sisteminin mali kaynakları, arz ve talep durumu Ders
10 ABD, Meksika ve Kanada sağlık sistemi Ders
11 Fransa, Almanya ve İngiltere sağlık sistemi Ders
12 Küba, Çin ve Hindistan sağlık sistemi Ders
13 Japan, Australia and the Netherlands healthcare system Ders
14 Türk Sağlık Sisteminin diğer ülkelerle genel karşılaştırması Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Genel sağlık sistemleri modellerini tanımlayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Dünya ve Türkiye Sağlık sistemlerinin incelenmesi, sınıflandırılması ve karşılaştırılmasını yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Farklı ülke sağlık sistemlerinin avantaj ve dezavantajlı yönlerinin belirleyebilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Sağlık sistemlerinin sınıflandırılmasını yapabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Hizmet arzı ve talebini oluşturan faktörleri açıklayabilir. Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Genel sağlık sistemleri modellerini tanımlayabilir. 3 1 2 0 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1
Dünya ve Türkiye Sağlık sistemlerinin incelenmesi, sınıflandırılması ve karşılaştırılmasını yapabilir. 3 1 2 0 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1
Farklı ülke sağlık sistemlerinin avantaj ve dezavantajlı yönlerinin belirleyebilir. 3 1 2 0 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1
Sağlık sistemlerinin sınıflandırılmasını yapabilir. 3 1 2 0 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1
Hizmet arzı ve talebini oluşturan faktörleri açıklayabilir. 3 1 2 0 1 1 1 1 0 1 0 0 1 1 1