EN
TKY103 - Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Uygulamaları TKY103 4 1 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ERTAŞ
Amaç

Bu dersin amacı kalite kavramındaki gelişim sürecini, yönetimde kalite anlayışının nasıl bir değişim gösterdiğini, Toplam kalite yönetimi (TKY)’ne geçiş programını ve uygulama esaslarını, Ulusal kalite ödüllerini, kurum ve kuruluşlara kazandırdıklarını, ISO 9001 KYS genel yapısı ve içeriğini, Müşteri kavramının günümüzdeki anlam ve önemini, Tedarikçilerle ilişkilerin düzenlenme esaslarını, TKY organizasyon yapısını, organizasyon unsurlarının yetki, görev ve sorumluluklarını, Ortak bir organizasyon kültürüne duyulan ihtiyacın gerekliliğini, Başarılı bir TKY uygulaması için yönetime katılmanın önemini, Öneri sistemini ve uygulama esaslarını; öğrencilerin öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Toplam kalitenin tarihçesi, tanımı, önemi, toplam kalitenin oluşması için gerekli şartlar, toplam kalite engelleri, Türkiye'de toplam kalite uygulamaları, sağlık hizmetlerinde toplam kalitenin önemi, gerçekleştirilme koşulları, engelleri, ortaya çıkabilecek engelleri aşma stratejileri ve İSO standartları ele alınır.

Ders Kaynakları Şimşek, Hasan (2010) “Toplam Kalite Yönetimi”, Seçkin Yay., Ankara
Efil, İsmail (2010) “Toplam Kalite Yönetimi” Dora Yay., Bursa
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 67
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi
2 Toplam Kalite Tanımı ve Kapsamı
3 Toplam Kalitenin Öncüleri
4 Müşteri Beklentilerini Anlamak
5 Kurum Kültürü ve Kalite
6 Takım Çalışması ve Kalite
7 Takım Çalışması ve Kalite-2-Ara sınav Ders
8 Kalite ve Liderlik
9 Kalite ve Planlama
10 Kalite ve Maliyet İlişkisi
11 Kalite İyileştirme Araçları ve Kalite Kontrol Çemberleri
12 Kalite Standartları ve ISO9001 KYS
13 Değişim Yönetimi, Kaizen Yaklaşımı ve PUKÖ
14 Sağlık Hizmetlerinde TKY ve akreditasyon
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kalite kavramını anlama ve kavrama Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kalite kavramını anlama ve kavrama 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 3 3 5 5 5
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 3 3 5 5 5
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 3 3 5 5 5