Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Mühendisliği Tasarım Çalışması II | BM328 | 6 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Öğrencilere belirli projeler veya problemler sunulsa da, öğrenciler projelerini kendileri seçme özgürlüğüne sahiptir. Öğrenciler, projelerini kendi ilgi alanlarına ve uzmanlık alanlarına göre seçebilir ve bu projeleri, belirli bir süre içinde bir proje ekibi içinde veya kendi başlarına tamamlamakla sorumludurlar. Ders boyunca öğrenciler, proje ilerlemesini düzenli olarak izler ve bu ilerlemeyi sorumlu hocalarıyla paylaşır. Bu süreç, projeler tamamlanana kadar devam eder. Öğrenciler, proje ilerlemesini düzenli olarak sunarak danışmanlık ve rehberlik alır. Ayrıca, projelerini yazılı ve sözlü raporlarla sunarak projelerini belgelemiş olurlar ve teknik yeterliliklerini ve ilerlemelerini gösterirler. |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Erkan Hüseyin AKPINAR |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Doç. Dr. Emre DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Gökhan UÇAR Arş. Gör. Dr. Sefa TUNÇER Öğr. Gör. Yusuf MUŞTU Öğr. Gör. Murat ÖZALP Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN |
Amaç |
Öğrencileri bilgisayar mühendisliği alanında gerçek dünya problemlerini tanımaya ve çözmeye teşvik etmek. Öğrencilere yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmeleri için fırsat sağlamak. Takım çalışması yeteneklerini artırmak ve proje yönetimi deneyimi kazandırmak. Öğrencileri teknik yeteneklerini uygulamaya geçirme ve projeler oluşturma konusunda teşvik etmek. |
Ders İçeriği |
Proje Seçimi ve Tanımı: Öğrenciler, çeşitli proje seçeneklerini değerlendirir ve kendi projelerini seçerler. Proje konusu ve hedefleri belirlenir. Literatür İncelemesi: Öğrenciler, projeleriyle ilgili mevcut literatürü inceleyerek projelerine akademik bir temel oluştururlar. Tasarım ve Geliştirme: Projenin tasarım aşaması başlar. Öğrenciler, projelerini geliştirmek için gerekli yazılım veya donanım araçlarını kullanırlar. Proje İlerlemesi ve Raporlama: Öğrenciler düzenli olarak projelerinin ilerlemesini kaydeder ve bu ilerlemeyi yazılı ve sözlü raporlarla sunarlar. Proje Sunumu ve Değerlendirme: Dersin sonunda, her öğrenci veya öğrenci grubu, kendi projelerini sunar ve değerlendirilir. Projelerin teknik yeterliliği ve sunum becerileri değerlendirilir. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve sunumlar
İlgili kitaplar ve makaleler Çevrimiçi kaynaklar Önceki projeler ve örnekler Eğitmenler veya danışmanlardan rehberlik ve danışmanlık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Uygulama 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
20
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|