EN
  • Anasayfa
  • BM404 Sezgisel Optimizasyon (2018 - 2019 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BM404 - Sezgisel Optimizasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sezgisel Optimizasyon BM404 8 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Uzaktan eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Amaç

Dersin amacı, öğrencinin sezgisel algoritmalar hakkında bilgi sahibi olması ve bu algoritmalar ile mühendislik problemlerinin çözümünü öğrenmesidir.

Ders İçeriği

Giriş, optimizasyon kavramı, klasik ve sezgisel optimizasyon, sezgisel yaklaşımın özellikleri ve esin kaynakları, sezgisel algoritmaların genel yapısı, genetik algoritması, farksal gelişim algoritması, parçacık sürüsü optimizasyon algoritması, yapay arı koloni algoritması, diğer algoritmalardan biri ile bir mühendislik problemi üzerinde çalışma

Ders Kaynakları Derviş Karaboğa, Yapay Zeka Optimizasyon Algoritmaları, Nobel Akademik Yayıncılık, 4. basım, 2014
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
50
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 15 2 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 2 4
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 4 4
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 7 3 21
Final Final 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, dersin tanıtımı, optimizasyon kavramı
2 Klasik ve sezgisel optimizasyon, sezgisel yaklaşımın özellikleri ve esin kaynakları
3 Sezgisel algoritmaların genel yapısı, Matlab'da kodlama üzerine bazı hatırlatmalar
4 Genetik algoritma ve Matlab kodu
5 Genetik algoritma ile fonksiyon optimizasyonu benzetimi
6 Farksal gelişim algoritması ve Matlab kodu
7 Farksal gelişim algoritması ile fonksiyon optimizasyonu benzetimi
8 Arasınav, Parçacık sürüsü optimizasyon algoritması
9 Parçacık sürüsü optimizasyon algoritması ve Matlab kodu
10 Parçacık sürüsü optimizasyon algoritması ile fonksiyon optimizasyonu benzetimi
11 Yapay arı koloni algoritması ve Matlab kodu
12 Yapay arı koloni algoritması ile fonksiyon optimizasyonu benzetimi
13 Bir mühendislik problemi üzerinde çalışma-1
14 Bir mühendislik problemi üzerinde çalışma-2
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Klasik optimizasyon ve sezgisel optimizasyon arasındaki farkı bilir
Sezgisel bir algoritmayı işletecek programı yazabilir
Bir mühendislik problemini sezgisel bir algoritma ile çözer
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Klasik optimizasyon ve sezgisel optimizasyon arasındaki farkı bilir - - - - - - - - - -
Sezgisel bir algoritmayı işletecek programı yazabilir - - - - - - - - - -
Bir mühendislik problemini sezgisel bir algoritma ile çözer - - - - - - - - - -