EN
  • Anasayfa
  • BM411 İleri Bilgisayar Grafikleri (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM411 - İleri Bilgisayar Grafikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Bilgisayar Grafikleri BM411 7 3 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu dersin işlenme şekli yüzyüzedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ
Amaç

Bu dersin amacı, modern bilgisayar grafiği metotları ve teknikleri konularında bilgi kazandırmaktır. Öğrencilere, bilgisayar grafiği alanındaki karmaşık problemleri etkin şekilde çözme bilgi ve becerisi kazandırır. Bu ders, öğrencileri, bu alanda ileri çalışma ve araştırma yapacak düzeye getirmeyi hedefler.

Ders İçeriği

Noktanın gösterilimi, Noktaların dönüşümü, Doğruların dönüşümü, 2B dönüşümler, Döndürme, Aynalama, Ölçekleme, Birleşik dönüşümler, Öteleme ve homojen koordinatlar, Doğru çizim algoritmaları, Çokgen doldurma, 3B dönüşümler, 3B ölçekleme, bozulma, döndürme, aynalama, öteleme , Çoklu dönüşümler, Uzayda herhangi eksen etrafında döndürmeler, Herhangi bir düzleme göre aynalama, Perspektif geometri, Projeksiyonlar, OpenGL.

Ders Kaynakları Open GL ile Bilgisayar Grafikleri(2014, Pearson;Hearn, Donald D.; Baker, Pauline; Carithers, Warren)
3D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL
Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition
OPENGL ve GLUT ile Oyun Programcılığına Giriş, Şerif Gözcü, Seçkin, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 24 1 24
Toplam İş Yükü (Saat) 124
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,86
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Işık ve nesne etkileşimi
2 Geometrik nesne gösterimi
3 çok çözünürlüklü modelleme
4 Deformasyon Modelleme
5 Bilgisayar animasyonu
5 Bilgisayar animasyonu
7 fiziksel tabanlı modelleme
8 Doku ve çevre haritalama
9 Işın izleme
9 Işın izleme
11 Genel aydınlatma
11 Genel aydınlatma
13 Gelişmiş gerçek zamanlı render
13 Gelişmiş gerçek zamanlı render
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir.
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır.
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır.
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir.
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir.
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir.
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir.
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir.
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır.
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır.
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir.
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir.
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir.
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır.
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır. - - - - - - - - - -
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. - - - - - - - - - -
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır. - - - - - - - - - -
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. - - - - - - - - - -
Öğrenciler bilgisayar grafiklerinin uygulama alanlarını öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci bilgisayar grafiklerinin temellerini öğrenecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenciler 2Bve 3B koordinat sistemlerinde temel grafik dönüşümlerini gerçekleştirecektir. - - - - - - - - - -
Öğrenci, bilgisayar grafiklerinde kullanılan temel matematik bilgisine sahip olacaktır. - - - - - - - - - -
Öğrenci, 2B ve 3B nesneler tasarlayacaktır. - - - - - - - - - -