Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yazılım Mühendisliği | BM302 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK |
Amaç |
Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması ve uygulanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi |
Ders Kaynakları |
Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | aa |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İş çözümlerini ve uygulamaları nasıl geliştireceğine dair süreçleri bilir | |||
Yazılım geliştirmede takım çalışması yapabilir. Bir yazılım projesine ait kullanıcı arayüzlerini belirleyebilir. | |||
Yazılım Mühendisliği hakkında temel bilgi sahibi olur. | |||
Bir yazılım projesine ait gereksinimleri belirleyebilir. Yazılım projelerinde prototiplemeyi değerlendirebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İş çözümlerini ve uygulamaları nasıl geliştireceğine dair süreçleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılım geliştirmede takım çalışması yapabilir. Bir yazılım projesine ait kullanıcı arayüzlerini belirleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılım Mühendisliği hakkında temel bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir yazılım projesine ait gereksinimleri belirleyebilir. Yazılım projelerinde prototiplemeyi değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |