EN
  • Anasayfa
  • BM302 Yazılım Mühendisliği (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
BM302 - Yazılım Mühendisliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yazılım Mühendisliği BM302 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK
Amaç

Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması ve uygulanmasıdır.

Ders İçeriği

Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi

Ders Kaynakları Sommerville, I., "Software Engineering", Addison Wesley.
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 aa
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş çözümlerini ve uygulamaları nasıl geliştireceğine dair süreçleri bilir
Yazılım geliştirmede takım çalışması yapabilir. Bir yazılım projesine ait kullanıcı arayüzlerini belirleyebilir.
Yazılım Mühendisliği hakkında temel bilgi sahibi olur.
Bir yazılım projesine ait gereksinimleri belirleyebilir. Yazılım projelerinde prototiplemeyi değerlendirebilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
İş çözümlerini ve uygulamaları nasıl geliştireceğine dair süreçleri bilir - - - - - - - - - -
Yazılım geliştirmede takım çalışması yapabilir. Bir yazılım projesine ait kullanıcı arayüzlerini belirleyebilir. - - - - - - - - - -
Yazılım Mühendisliği hakkında temel bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - -
Bir yazılım projesine ait gereksinimleri belirleyebilir. Yazılım projelerinde prototiplemeyi değerlendirebilir - - - - - - - - - -