EN
  • Anasayfa
  • BM412 Çoklu Ortam Sistemleri (2022 - 2023 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BM412 - Çoklu Ortam Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çoklu Ortam Sistemleri BM412 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Amaç

Çoklu-ortam sistemleri ve uygulamalarını tanımak.

Ders İçeriği

Çoklu-Ortam Sistemlerinin ilkeleri. Çoklu-Ortam sistemlerinin bileşenleri: ses, video, metin, grafik ve animasyon, etc. Çoklu-Ortam sistemlerini oluşturan öğeleri. Dağınık sistem uygulamaları ve standartları. Ses bileşenleri ve standartları. Görüntü bileşenleri ve standartları. İşletim sistemi, veri sıkıştırma, iletişim ve eşzamanlama faktörleri. Çeşitli çoklu-ortam sistemlerinin incelenmesi, tekniklerinin getiri ve götürüleri. Tasarım yöntembilimi ve esasları.

Ders Kaynakları Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 118
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,63
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çoklu-Ortam sistemlerine ve uygulamalarına giriş Ders
1 Çoklu-Ortam sistemlerine ve uygulamalarına giriş Ders
3 Dağınık Çoklu-Ortam sistem uygulamaları ve servisleri Ders
3 Dağınık Çoklu-Ortam sistem uygulamaları ve servisleri Ders
5 Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi- sayısallaşma ve kodlama Ders
6 Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi- psikolojik ve akustik temeller Ders
7 Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi-müzik uygulaması (MIDI) Ders
8 Çoklu-Ortam sayısal ses bilgisinin işlenmesi-müzik uygulaması (MIDI), Ara Sınav Ders
9 Çoklu-Ortam sayısal video bilgisinin işlenmesi-yöntembilimi Ders
10 Çoklu-Ortam sayısal video bilgisinin işlenmesi-MPEG2 standardı Ders
11 Çoklu-Ortam işletim sistemi ve incelenmesi Ders
12 Çoklu-Ortam iletişim sistemleri ve incelenmesi Ders
13 Çoklu-Ortam sistem örnekleri-masaüstü video-telefon (px64) Ders
14 Proje sunumları Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çoklu-Ortam sistemlerinin modellerini ve stillerini tanımlayabilmek Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çoklu-Ortam tasarım sürecini uygulayabilmek Yazılı Sınav Sunum / Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Çoklu-Ortam sistem tasarım ilkelerine uygun uygulama geliştirebilmek Yazılı Sınav Sunum / Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Çoklu-Ortam sistemlerinin modellerini ve stillerini tanımlayabilmek - - - - - - - - - -
Çoklu-Ortam tasarım sürecini uygulayabilmek - - - - - - - - - -
Çoklu-Ortam sistem tasarım ilkelerine uygun uygulama geliştirebilmek - - - - - - - - - -