EN
  • Anasayfa
  • TOS201 Pazarlama (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TOS201 - Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Pazarlama TOS201 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencinin işletmenin bir fonksiyonu olan pazarlamanın çevresini ve dinamiklerini öğrenmesini sağlayarak bunların pazarlama yönetimince anlamlandırmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu derste, pazarlama ile ilgili temel kavramların tanımlanması, pazar çevresinin ve pazar çevresini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, tüketici davranışlarının anlamlandırılması, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması sürecinin irdelenmesi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecinin yürütülmesi ve pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları incelenecektir.

Ders Kaynakları Torlak, Ömer, Remzi Altunışık ve Şuayip Özdemir (2016), Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayıncılık.
Pazarlama İlkeleri Ders Notu B.Zafer ERDOĞAN 2011
Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Ömer TORLAK ve Remzi ALTUIŞIK, Beta Yayınları, İstanbul 2009.
Mucuk, İ., Pazarlama İlkeleri, 17.Baskı, Türkmen Kitabevi, 2009.
Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, S.A., Işın, F.B. Pazarlama, Siyasal Kitabevi, 2010.
Pazarlama İlkeleri Ders Notu B.Zafer ERDOĞAN 2011
Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Ömer TORLAK ve Remzi ALTUIŞIK, Beta Yayınları, İstanbul 2009.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
25
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 83
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamaya Giriş
2 Pazar ve Pazarlama Çevresi
3 Tüketici Davranışları
4 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6 Pazarlama Karması Elemanları 1- Ürün Yönetimi
7 Pazarlama Karması Elemanları 2- Fiyat ve Fiyatlandırma
8 Ara Sınav
9 Pazarlama Karması Elemanları 3- Tutundurma Çabaları
10 Pazarlama Karması Elemanları 4- Dağıtım Kanalları
11 Güncel Pazarlama Konuları-1
12 Güncel Pazarlama Konuları-2
13 Güncel Pazarlama Konuları-3
14 Güncel Pazarlama Konuları-4
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecini anlar ve örneklendirir.
Pazarlama ile ilgili kavramları tanımlar.
Pazarlama karması(ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) bileşenleri tanır ve analiz eder.
Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur.
Pazar çevresini oluşturan faktörleri analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından anlamlandırır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecini anlar ve örneklendirir. - - - - - - - - - -
Pazarlama ile ilgili kavramları tanımlar. - - - - - - - - - -
Pazarlama karması(ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım) bileşenleri tanır ve analiz eder. - - - - - - - - - -
Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. - - - - - - - - - -
Pazar çevresini oluşturan faktörleri analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından anlamlandırır. - - - - - - - - - -