Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ölçme ve Donanım Laboratuarı | BM207 | 3 | 1 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Bilgisayar Mühendisliği Ölçme ve Donanım Laboratuvarında 2-3 öğrencilik gruplar ile deneyler yapılarak ders yürütülür. Öğrenci her deney öncesi bir ön hazırlık, deney sonrası da bir deney raporu hazırlayarak teslim eder. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ |
Amaç |
Temel elektrik değişkenlerinin ölçümü, elektrik devre kuramlarının ve bilgisayar iç yapısını oluşturan sayısal mantık devrelerinin deneysel olarak öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Avometreler, Direnç Ölçme ve Renk Kodları, Ohm ve Kirchoff Kanunları Uygulaması, Düğüm Gerilimleri ve Uygulaması, Süperpozisyon Teoremi ve Uygulaması, Maksimum Güç Çekme Teoremi ve Uygulaması, Thevenin Teoremi Uygulaması, Birkaç Mantık Devresinin Deneysel Uygulaması |
Ders Kaynakları |
Deney Föyü
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 8 | 8 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 8 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders işleyiş Bilgilendirme ve Deney Gruplarının Oluşturulması | |
2 | Laboratuvar Cihazları Tanıtımı | |
3 | Deney No 1: Bilgisayar, Donanım ve Yazılım Kavramları | |
4 | Deney No 2: Direnç, Voltaj ve Akım Ölçümleri | |
5 | Deney No 3: Ohm Kanunu ve Kirchoff Kanunları | |
6 | Deney No 4: Düğüm Gerilimleri ile Devre Çözümü | |
7 | Arasınav | |
8 | Deney No 5: Thevenin ve Norton Teoremleri | |
9 | Deney No 6: Süperpozisyon Teoremi | |
10 | Osiloskop Cihazı Tanıtımı | |
11 | Deney No 7: Osiloskop Kullanarak Genlik ve Sıklık Ölçümü | |
12 | Deney No 8: RL ve RC Devrelerin AC ve DC Analizi | |
13 | Telafi/Kurtarma Deneyleri | |
14 | Öğrenci Serbest Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel elektrik değişkenlerini ölçer | |||
AC sinyalleri osiloskop ile analiz eder | |||
Elektrik/elektronik devre kurar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel elektrik değişkenlerini ölçer | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
AC sinyalleri osiloskop ile analiz eder | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrik/elektronik devre kurar | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |