EN
  • Anasayfa
  • BM325 Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BM325 - Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri BM325 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Slayt
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN
Amaç

Öğrencileri rapor, makale, tez, kitap hazırlamak için kaynak, bilimsel araştırma ve yazma yöntemleri kullanımı konusunda bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Bilimsel araştırma aşamaları, konu seçimi ve kaynak/literatür tarama, araştırma raporu yazımı ile ilgili temel terim ve kavramlar, Latex dizgi programı ile ilgili temel kavramlar. Latex ile tipik bir döküman yazımı.

Ders Kaynakları LaTeX Yemek Kitabı ,S.Kottwitz, Packt Publishing, 2015
Araştırma ve Eğitimdeki Akademi Uygulamalara İleri LaTeX, M.Öchsner, A.Öchsner, Springer, 2022
LaTeX Ders Notları. Ryan Higginbottom, 2012.
Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Suat Cebeci, İstanbul, 2002.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
90
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 4 2 8
Ödev 2 Ödev 2 4 2 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 68
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel Bakış--Kelime İşlemciler ve LaTeX, İlk LaTeX Dökümanımız, Hatalar, Bir LaTeX Dökümanının Yapısı,Ortamlar ve Komutlar,İlgi Çeken Semboller.
2 Metni Dizme -- Paketler, Metni Düzenleme ve Konumlama, Metin Hizalama, Font Boyutları, Dökümanın Birimleri, Boşluklar, Metin Etrafında Kutular.
3 Listeler ve Tablolar--Listeler, Tablolar.
4 Matematiksel Yazım--Genel Bakış, Matematikle Çalışma, Semboller, Çok Satırlı Matematik.
5 Bir Dökümanın Yapısı--Döküman Ayarları, Daha Fazla Başlık Düzenlemesi.
6 Sayaçlar, Teoremler, Çapraz referanslar ve Listeler--Sayaçlar, Teorem-Ortamlar Benzeri, Çapraz Referanslama, Listeleri Düzenlemek Hakkında Daha Fazla Şey.
7 Grafikler ve Yüzen Nesneler--Bir Dökümanda İçerilen Grafikler, Yüzen Nesneler.
8 BibTeX--BibTeX, biblatex Paketi./ARA SINAV
9 hyperref paketini kullanma--hyperref kullanma.
10 LaTeX ile Sunumlar--beamer ile çalışma, powerdot ile Çalışma, Genel Olarak LaTeX Sunumları
11 Yabancı Diller, Kolonlar ve Bölüm Başlıkları--babel paketi, Kolonlar, Bölüm Başlıkları.
12 Verbatim Metin--Verbatim Metin, Renk. Proje ve Bitirme çalışması yazım kuralları.
13 Fontlar-- Font Karakteristikleri, Metinde Fontları Kullanma, Matematikte Fontlar, Font Desteği.
14 LaTeX kullanılarak veri çizimi--Çizgi Grafikleri, Çubuk Grafikleri.
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilimsel araştırma, konu seçimi ve kaynak taraması yapabilir.
Latex temel komutlarını kullanarak metin yazabilir.
Latex ile tez çalışması nasıl yazılır öğrenir.
Latex ile tipik bir döküman yazımı ile ilgili temel konu ve kavramları öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Bilimsel araştırma, konu seçimi ve kaynak taraması yapabilir. - - - - - - - - - -
Latex temel komutlarını kullanarak metin yazabilir. - - - - - - - - - -
Latex ile tez çalışması nasıl yazılır öğrenir. - - - - - - - - - -
Latex ile tipik bir döküman yazımı ile ilgili temel konu ve kavramları öğrenir. - - - - - - - - - -