EN
  • Anasayfa
  • EEM443 Sayısal İşaret İşleme (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
EEM443 - Sayısal İşaret İşleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal İşaret İşleme EEM443 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. İdil IŞIKLI ESENER
Amaç

Bu dersin amacı, sayısal işaretlerin sayısal sistemlerde nasıl işleneceğini öğrenmektir.

Ders İçeriği

Ayrık zamanlı işaretlerin analizi ve ayrık zamanlı sistem tasarımı

Ders Kaynakları A. V. Oppenheim, R. W. Schafer with J. R. Buck, Discrete-Time Signal Processing, Prentice-Hall Int., 1999, 2nd Ed.
Sayısal İşaret İşleme (Oppenheim & Schafer, Prentice Hall)
Oppenheim and Schafer, Digital Signal Processing, Prentice-Hall, 1975. Class Notes.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 13 13
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 13 52
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 13 13
Final Final 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 133
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,22
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayısal İşaret İşlemenin Amacı, Uygulama Alanları; Sayısal İşaretler ile Analog İşaretlerin Karşılaştırılması
2 Sayısal İşaretlerin Matematiksel Gösterimi
3 Sayısal Sistemlerin Özellikleri
4 Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Konvolüsyon
5 Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler: Fark Denklemleri
6 Frekans Yanıtı
7 Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü
8 Ara Sınav
9 Ayrık Fourier Dönüşümü
10 Hızlı Fourier Dönüşümü
11 Z_Dönüşümü
12 Dijital FIR Filtre Tasarımı
13 Dijital FIR/IIR Filtre Tasarımı
14 Dijital IIR Filtre Tasarımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır.
Öğrenci, sayısal işaret işleme sistemlerini anlama ve tasarlama becerisi kazanır.
Öğrenci, sayısal işaret işlemenin temel prensipleri ve teknikleri hakkında bir bakış açısı kazanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, sayısal filtre tasarlama becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, sayısal işaret işleme sistemlerini anlama ve tasarlama becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci, sayısal işaret işlemenin temel prensipleri ve teknikleri hakkında bir bakış açısı kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -