Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Haberleşme | EEM414 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Sayısal haberleşme sistemleri temel prensiplerini, modülatör/demodülatör yapılarını, zaman,frekans ve istatistiksel süreçlerdeki analizlerin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Örnekleme Teoremi, Band Geçiren İşaretler,Doğal Örnekleme, Düz Tepeli Örnekleme, PAM Zaman Bölmeli Çoğullama Tekniği (TDM), Darbe Zamanı Modulasyonu (PTM) ,Darbe Kod Modulasyonu (PCM), Kuantalama, Kodlama, PCM sistemleri (Modulator, Demodulator), Gauss Gürültülü Kanallar İçin PCM İşaretleri Hata Başarımı, Delta Modulasyonu (DM), Adaptif Delta Modualsyonu,Temel Band İşaret Alıcıları, Optimum Filtreler, Uyumlu Filtreler, Genlik Kaydırmalı Anahtarlama (ASK) Faz Kaydırmalı Anahtarlama (PSK) , Frekans Kaydırmalı (FSK)Anahtarlama teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Schaum's Outline Serisi Analog ve Dijital Haberleşme
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayısal Analog sinyal kavramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
2 | Örnekleme Teoremi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
3 | PAM modulasyonu | Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar Ders |
4 | PCM modulasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
5 | PWM PPM modulasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
6 | ASK modulasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
7 | FSK ve PSK modulasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
8 | Ara Sınav-PSK modülasyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | M-ary modulasyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
10 | Hata olasılığı ve hata oranı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
11 | Yerleşim tabloları ve hata olasılığı ilişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
12 | Sayısal haberleşme devrelerinin tasarlanması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
13 | Genel teorik tekrar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
14 | Uygulama Hazırlığı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sayısal haberleşme devrelerinin yapısını kavrar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Sayısal haberleşme yöntemlerini kavrar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Basit Sayısal haberleşme devresinin tasarımını yapar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sayısal haberleşme devrelerinin yapısını kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sayısal haberleşme yöntemlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit Sayısal haberleşme devresinin tasarımını yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |