EN
  • Anasayfa
  • EEM416 Optik Haberleşme Sistemleri (2019 - 2020 / 8. Yarıyıl)
  • EN
EEM416 - Optik Haberleşme Sistemleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Optik Haberleşme Sistemleri EEM416 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün Öğretim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL
Amaç

Fiber optic iletişim sistemi işlevlerini anlamak Fiber optic özelliklerini anlamak Optik vericiler ve alıcıları anlamak Temel optik kuvvetlendiricilerin çalışmasını anlamak Temel bir optik link tasarlamak

Ders İçeriği

Temel bileşenler ve teknolojilerin tanıtımı, fiber optik kılavuz yapısında dalga denklemi çözümü, aktif ve pasif optik bileşenler, WDM teknolojisi, fiber optik haberleşme ağları, yapıları ve fiber optik bilgi ağları, Fiber optik teknolojideki gelişmeler ve uygulanan teknikler

Ders Kaynakları Fiber-Optic Communication Systems, 3rd Edition, by Govind P. Agrawal (Wiley)
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 4 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 16 48
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 127
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,98
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fiberoptik haberleşme sistemleri, tarihsel gelişimi
2 Fiber dalga kılavuzları, dalga denklemi ve çözümleri
3 Adım-indeksi ve kademeli-index fiber dalga kılavuzları
4 Tek modlu ve çok modlu dalga çözümleri
5 Dalga klavuzunda bozulma
6 Fiberde hız-mesafe çarpanı
7 Ara Sınav
8 Optik vericiler, optik kaynaklarının modülasyonu, cıvıltı sinyalleri
9 Optik alıcıları
10 Dalgaboyu bölmeli çoğullama
11 PDH, SDH ve optik iletim protokolleri
12 Optik ağlar ve sistemler
13 Sistem tasarım parametreleri
14 Fiber optik link tasarım
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fiberoptik iletişim sistemlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi Fiberoptik bileşenlerin özelliklerinin hesaplanabilmesi Fiberoptik vericiler ve alıcıların seçimi Temel fiber optic system bileşenlerinin seçimi Fiber optic link tasarlamak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Fiberoptik iletişim sistemlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi Fiberoptik bileşenlerin özelliklerinin hesaplanabilmesi Fiberoptik vericiler ve alıcıların seçimi Temel fiber optic system bileşenlerinin seçimi Fiber optic link tasarlamak - - - - - - - - - - - - - - -