Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tıp Elektroniği | EEM434 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İnsan vücudunda oluşan biyolojik işaretlerin elde edilmesinde kullanılan elektrod ve dönüştürücülerin, tanı ve tedavide kullanılan çeşitli cihazların temel çalışma prensipleri nin , yapıları nın ve özelliklerinin öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Bu dersi alan öğrenciler insan vücudunun fonksiyonları sonucu oluşan biyolojik işaretlerin ölçümünü sağlayan ölçüm cihazlarının çalışma prensiplerini bilir. Bu dersi alan öğrenciler canlı sistemlerle ilgili çeşitli parametrelerin algılanmasını bilir. Bu dersi alan öğrenciler biyolojik işaretlerin elde edilmesinde kullanılan elektrod ve dönüştürücülerin özelliklerini ve çalışma prensiplerini bilir. Bu dersi alan öğrenciler bir çok tıp cihazlarında kullanılan algılayıcıların temel ilkelerini ve işleyişlerini çözümler. Bu dersi alan öğrenciler tıbbi cihazların temel düşüncesini açıklar. Bu dersi alan öğrenciler Tıp Elektroniğinde kullanılan kuvvetlendiriciler i öğrenir. Bu dersi alan öğrenciler filtre ve aktif filtre tasarımını öğrenir. Bu dersi alan öğrenciler çeşitli biyoelektrik i şaretleri işleyen düzenlerin tasarımı öğrenir. işleyen düzenlerin tasarımı öğrenir. Bu dersi alan öğrenciler mikroişlemci destekli Bu dersi alan öğrenciler mikroişlemci destekli biyomedikal düzenlerin tasarımındaki genel ilkeleri biyomedikal düzenlerin tasarımındaki genel ilkeleri öğrenir.öğrenir. Bu dersi alan öğrenciler Bu dersi alan öğrenciler yoğun bakım üniteleri ve oğun bakım üniteleri ve ekipmanlarını, tıbbi laboratuvar cihazlarını, ekipmanlarını, tıbbi laboratuvar cihazlarını, ElektElektrocerrahi üreteçlerirocerrahi üreteçleri öğrenir. |
Ders Kaynakları |
Carr, J.C., Brown J.M., “Introduction to Biomedical Equipment Technology” , Third Edition, Prentice Hall
E. Yazgan, M.Korürek, “Tıp Elektroniği”, ITU yayınları, Elektrik-Elektronik Fakültesi, yayın no:1574, |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|