EN
  • Anasayfa
  • EEM202 Sayısal Devre Tasarımı (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
EEM202 - Sayısal Devre Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sayısal Devre Tasarımı EEM202 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gürhan ERTAŞGIN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere lojik devreler hakkında temel bilgilerin verilmesi ve öğrencilerin kombinezonsal devre analizi ve tasarımı yapabilmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Sayısal Sistemlere Genel Bakış / Sayı Sistemleri ve Dönüşüm / Boole Cebri / Boole Fonksiyonlarını Cebirsel Basitleştirme / Boole Cebri Uygulamaları, Lojik Kapılar / Karnaugh Haritaları / Quin-McCluskey İndirgeme Yöntemi / Çok seviyeli Lojik Kapı Devreleri, NAND ve NOR kapıları / Çok Çıkışlı Lojik Devreler / Çoğullayıcılar / Kod çözücüler / Kodlayıcılar / Salt Okunur Bellekler (ROM), Programlanabilir Lojik kapı Dizileri (PAL) / Kombinezonsal Lojik Devre Tasarımı /

Ders Kaynakları Taner Arsan ve Rifat Çölkesen, Lojik Devre Tasarımı, Papatya Yayınları: İstanbul, 2001. M. Morris Mano, Sayısal Tasarım (Çeviri), Literatür Yayıncılık: İstanbul, 2003.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Toplam 35
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %65
Toplam %65
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %35
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %65
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 163
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sayısal Sistemlere Genel Bakış
2 Sayı Sistemleri ve Dönüşüm
3 Boole Cebri, Boole Fonksiyonlarını Cebirsel Basitleştirme
4 Boole Cebri Uygulamaları, Lojik Kapılar
5 Karnaugh Haritaları
5 Karnaugh Haritaları
7 Çok seviyeli Lojik Kapı Devreleri, NAND ve NOR kapıları
8 Ara Sınav
9 Çok Çıkışlı Lojik Devreler
10 Çoğullayıcılar
11 Kod çözücüler, Kodlayıcılar
12 Salt Okunur Bellekler (ROM), Programlanabilir Lojik kapı Dizileri (PAL)
13 Kombinezonsal Lojik Devre Tasarımı
14 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sayısal Sistemlere Genel Bakış / Sayı Sistemleri ve Dönüşüm / Boole Cebri / Boole Fonksiyonlarını Cebirsel Basitleştirme / Boole Cebri Uygulamaları, Lojik Kapılar / Karnaugh Haritaları / Quin-McCluskey İndirgeme Yöntemi / Çok seviyeli Lojik Kapı Devreleri, NAND ve NOR kapıları / Çok Çıkışlı Lojik Devreler / Çoğullayıcılar / Kod çözücüler / Kodlayıcılar / Salt Okunur Bellekler (ROM), Programlanabilir Lojik kapı Dizileri (PAL) / Kombinezonsal Lojik Devre Tasarımı /
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Sayısal Sistemlere Genel Bakış / Sayı Sistemleri ve Dönüşüm / Boole Cebri / Boole Fonksiyonlarını Cebirsel Basitleştirme / Boole Cebri Uygulamaları, Lojik Kapılar / Karnaugh Haritaları / Quin-McCluskey İndirgeme Yöntemi / Çok seviyeli Lojik Kapı Devreleri, NAND ve NOR kapıları / Çok Çıkışlı Lojik Devreler / Çoğullayıcılar / Kod çözücüler / Kodlayıcılar / Salt Okunur Bellekler (ROM), Programlanabilir Lojik kapı Dizileri (PAL) / Kombinezonsal Lojik Devre Tasarımı / 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5