EN
  • Anasayfa
  • TOS217 Toplam Kalite Yönetimi (2020 - 2021 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TOS217 - Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplam Kalite Yönetimi TOS217 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Fatih APAYDIN
Ders Veren
Amaç

Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek

Ders İçeriği

Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri

Ders Kaynakları Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları Ders Tartışmalı Ders
2 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) Ders Beyin Fırtınası
3 Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) Ders Tartışmalı Ders
4 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) Ders Tartışmalı Ders
5 Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6 TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
13 Diğer kalite standartları
7 Takım Çalışması
8 Proses Yönetimi
11 Klasik yönetim ile TKY'nin karşılaştırılması
14 Kısa sınav
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
10 Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları-2
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
3 Toplam Kalite Yönetimi (TKY) tanımı ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı)
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
5 TKY İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini bilir.
Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları daha iyi anlama becerisi kazanır.
Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini bilir.
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak
Toplam Kalitenin temellerini kavramak
Kalite olgusunu kavramak
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilme becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları daha iyi anlama becerisi kazanır. - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - -
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Toplam Kalitenin temellerini kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Kalite olgusunu kavramak - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak - - - - - - - - - - - - - -