EN
  • Anasayfa
  • KSM331 Elektrokimya (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KSM331 - Elektrokimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektrokimya KSM331 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY
Amaç

Kimyanın önemli dallarından biri olan elektrokimyayı öğrencilere detaylı bir şekilde öğretmek, bu konuda bilgi edindirmek ve edindikleri bu bilgi birikiminin endüstriyel olarak uygulanmasını sağlamaktır

Ders İçeriği

1) Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. 2) İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. 3) Elektrokimyasal pilleri bilir. 4) Elektrokimyasal işlemlerin yürüyüşünü kavrayabilir. 5) Elektrokimyasal olarak üretimi açıklayabilir. 6) Elektrokimyasal yolla enerji üretilebilmesini açıklayabilir. 7) Elektrokimyasal prensiplerin endüstriye uygulanabilmesini

Ders Kaynakları Bockris, O., Reddy, A.K.N., Modern Electrochemistry, Plenum Publishing Corporation. Fifth Ed. New York 1998
Berkem, A.R.,’Elektrokimya, Final ofset A.Ş. İstanbul.1993.
Zeren, A., Elektrokimya, Birsen Yayınevi, İstanbul 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
45
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
55
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 1 5
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Toplam İş Yükü (Saat) 85
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,33
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Metal Fazı
2 Elektrolitik İletkenlik
2 Elektrolitik İletkenlik
4 Etkinlik Katsayısı
4 Etkinlik Katsayısı
6 İyonlu Çözeltilerde Denge
6 İyonlu Çözeltilerde Denge
8 Ara Yüzlerdeki Elektriksel Potansiyeller
9 Elektrokimyasal Piller
10 Gerilim Ölçmelerinin Uygulamaları
11 Elektrokimyasal Enerji Kaynakları
12 Korozyon
12 Korozyon
14 Elektro Kimyasal Kinetik
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir.
İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir.
Elektrokimyasal pilleri bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. - - - - - - - - - - - - - -
İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. - - - - - - - - - - - - - -
Elektrokimyasal pilleri bilir. - - - - - - - - - - - - - -