EN
  • Anasayfa
  • KSM203 Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensipleri (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KSM203 - Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensipleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensipleri KSM203 3 4 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL
Amaç

Öğrencilerin Kimya Mühendisliği Eğitimi Boyunca ve sonrasında kullanacağı Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensiplerini ve kavramlarını öğretmek. Bu kavramları çeşitli sistemlerdeki problem çözümlerine uygulamalarını sağlamak.

Ders İçeriği

Temel kavramlar, boyutlar ve birim sistemleri. Proseslerin tanıtımı. Proses değişkenlerinin incelenmesi. Proseslerin sınıflandırılması ve bu sistemlerde madde denkliği kurulması. Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları. Çok üniteli sistemlerde uygulamalar. Geri döngülü ve kısa geçişli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları . Reaksiyon ve yanma sistemlerinde madde denkliğinin uygulamaları . Enerji denkliği. Reaksiyonsuz sistemlerde enerji denkliğinin uygulamaları. Reaksiyonlu sistemlerde enerji denkliğinin uygulamaları. Yatışkın olmayan durumda madde ve enerji denkliği.

Ders Kaynakları Hayri Yalçın, Metin Gürü, "Stokiometri"Palme Yayıncılık, 2000
Felder, R.M. and Rousseau, R.W., “Elementary Principles of Chemical Processes, Third Edition”, John Wiley and Sons Inc., 2005.
Himmelblau, D.M. (1996) Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering. New Jersey: Prentice Hall
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Ödev 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavramlar, boyutlar ve birim sistemleri.
2 Proseslerin sınıflandırılması Kütle denklikleri hesaplamaları
3 Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları Ders
3 Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları Ders
5 Çok üniteli sistemlerde kütle denklikleri
6 Kimyasal tepkime içeren sistemlerde kütle denklikleri
7 Dıştan dolanım (by-pass), geri döngü, dışa atım, Ara sınav Ders Problem Çözme
8 Yanma
9 Dengedeki çok fazlı prosesler için kütle denklikleri
10 Reaksiyonsuz sistemlerde enerji denklikleri
11 Oluşum ısısı, , Reaksiyon ısısı Ders Problem Çözme
12 Reaksiyonlu sistemlerde enerji denklikleri
13 Yatışkın durumda kütle ve enerji denkliği.
14 Yatışkın olmayan sistemler ve üretim prosesleri, Final sınavı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir prosesi tanımlayarak, bu proses üzerinde kütle denkliğini kurup problemi çözer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kimyasal tepkimelerin yer aldığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kimyasal tepkimelerin yer almadığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir proses üzerinde enerji denkliği kurar ve çözer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Farklı endüstriyel prosesler tanımlanarak, çözimlenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Bir prosesi tanımlayarak, bu proses üzerinde kütle denkliğini kurup problemi çözer - - - - - - - - - - - - - -
Kimyasal tepkimelerin yer aldığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer - - - - - - - - - - - - - -
Kimyasal tepkimelerin yer almadığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer - - - - - - - - - - - - - -
Bir proses üzerinde enerji denkliği kurar ve çözer - - - - - - - - - - - - - -
Farklı endüstriyel prosesler tanımlanarak, çözimlenir - - - - - - - - - - - - - -