EN
  • Anasayfa
  • KSM308 Mesleki İngilizce II (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KSM308 - Mesleki İngilizce II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce II KSM308 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sınıf öğretimi (yüz yüze)
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK
Amaç

Öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş başvurusu, iş görüşmesi, bireysel veya grup halinde hazırlanan bir projenin İngilizce olarak sunumu gerçekleştirebilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin bir topluluk karşısında, yabancı bir dile karşı bireysel özgüven kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kimya mühendisliği ve ilgili disiplinlerde güncel olarak yenilenen gelişmeler hakkında uluslararası yayınlarda tarama yapılır. Nanoteknoloji, Biyopolimerler, Enzimler ve kullanımları, Tekstil kimyasalları, UV ve mikrodalga, Nano kaplama, Polimerler II, Biyoseramikler. Ayrıca özgeçmiş hazırlama, iş başvuru mektubu ve iş görüşmesinde bulunma, telefonla görüşme, toplantılara katılma, bilgilendirici ve değerlendirme raporları yazma, sunu hazırlama

Ders Kaynakları G. T. Austin Shrieve's Chemical Process Industries, McGraw Hill, New York, 1985
Perry's Chemical Engineers' Handbook, McGraw-Hill Education Ltd; 8th Revised edition
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kimya mühendisliği literatürüne giriş
2 İlgili disiplinlerde yeni gelişmeler için literatür taraması
3 Nanoteknoloji, biyopolimer, doku mühendisliği, mikroelektronik gibi ileri konularda yayın okuma ve anlama,
4 Tekstil kimyasalları, seramik, petrokimya, kağıt endüstrileri gibi geleneksel alanlarda yayın okuma ve anlama
5 Özgeçmiş hazırlama
6 İş müracaatı mektubu hazırlama
7 İş görüşmesi
8 Profesyonel telefon görüşmesi
9 Toplantı katılımı
10 İlgili disiplinlerde yayın kritiği ve değerledirilmesi I
11 İlgili disiplilerde yayın kritiği ve değerlendirilmesi II
12 Bilimsel ve mesleki rapor hazırlama I
13 Bilimsel ve mesleki rapor hazırlama II
14 Bilimsel ve mesleki sunum yapma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
PY13
PY1
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
PY13 - - - - - - - - - - - - - -
PY1 - - - - - - - - - - - - - -