EN
  • Anasayfa
  • KSM318 Yakıt ve Enerji Teknolojisi (2019 - 2020 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KSM318 - Yakıt ve Enerji Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yakıt ve Enerji Teknolojisi KSM318 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Katı, gaz ve sıvı yakıtlar tanıtmak.Öğrencilere enerji kaynakları ve teknolojileri hakkında bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Enerji, Enerji Kaynakları, Birincil enerji kaynakları, Ham Petrol, Kömür, Doğal gaz, Ham petrole uygulanan fiziksel işlemler, Dönüşüm prosesleri, Kraking, reforming, Karbonizasyon ve gazlaştırma prosesleri, Isıl değer, Sıvı yakıtlara uygulanan testler, Yanma / Yanma Sıcaklığı ve Hızı Tutuşma Sıcaklığı ve Sınırları / Endüstride Yakıtların Kullanımında Enerji Ekonomisi, Entalpi Hesaplamaları

Ders Kaynakları J.H. Harker, J.R. Backhurst, Fuel and Energy, Academic Press Limited, London,1981, 146
Kütüphane ve İnternet Kaynakları
Fuel and Energy J.H. Harker and J.R. Backhurst
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
50
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 5 25
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 1 3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 7 3 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 5 15
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Enerji, Enerji Kaynakları
2 Birincil enerji kaynakları, Ham Petrol, Kömür, Doğal gaz
3 Yenilenebilir enerji Kaynakları, Rüzgar
4 Yenilenebilir enerji Kaynakları, Güneş
5 Yenilenebilir enerji Kaynakları, Jeotermal
6 Hidrolik Enerji
7 Hidrojen
8 Nükleer Enerji
9 Biyokütle
10 Ham petrole uygulanan fiziksel işlemler
11 Doğal Gaz
12 Dönüşüm prosesleri, Kraking, reforming
13 Karbonizasyon ve gazlaştırma prosesleri
14 Isıl değer, Sıvı yakıtlara uygulanan testler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Rüzgâr enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Güneş enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Jeotermal enerji potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Hidrolik enerji Türkiye potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Biyokütle enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar.
Enerjinin tanımını yapabilecek ve enerji kaynaklarını sınıflandırabilecektir. Enerji ve türlerini kavrar.
Yeni enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Hidrojen enerjisi üretimi, kullanım alanlarını açıklar.
Birincil enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Ham petrol oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Kömür oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Doğal gaz oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıkla
Dönüşüm prosesleri avantaj ve dezavantajları hakkında yorum yapabilecektir. Kraking prosesini açıklar. Reforming prosesini açıklar. Karbonizasyon ve gazlaştırma proseslerini açıklar. Sıvı yakıtlara uygulanan testler ve ısıl değerin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Rüzgâr enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Güneş enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Jeotermal enerji potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Hidrolik enerji Türkiye potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Biyokütle enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Enerjinin tanımını yapabilecek ve enerji kaynaklarını sınıflandırabilecektir. Enerji ve türlerini kavrar. - - - - - - - - - - - - - -
Yeni enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Hidrojen enerjisi üretimi, kullanım alanlarını açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Birincil enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Ham petrol oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Kömür oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Doğal gaz oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıkla - - - - - - - - - - - - - -
Dönüşüm prosesleri avantaj ve dezavantajları hakkında yorum yapabilecektir. Kraking prosesini açıklar. Reforming prosesini açıklar. Karbonizasyon ve gazlaştırma proseslerini açıklar. Sıvı yakıtlara uygulanan testler ve ısıl değerin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -