Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Korozyon | KSM423 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz -yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı lisans öğrencilerine metalik malzemelerde meydana gelen korozyonun oluşum mekanizmalarının, korozyon çeşitlerinin, korozyondan korunma yöntemlerinin ve uygun malzeme seçimiyle ilgili bilgi ve becerilerin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Korozyon nedir? Korozyonun termodinamiği ve kinetiği, Polarizasyon türleri ve Tafel eşitliği, Korozyon deney yöntemleri ve pasiflik. Korozyon tipleri: Galvanik, tercihli, aralık ve oyukçuk korozyonları, erozyon, fretaj, kavitasyon ve mikrobiyolojik korozyon, gerilmeli korozyon, hidrojen gevrekliği, yorulmalı korozyon. Korozyondan korunma yöntemleri: Koruyucu kaplamalar, katodik ve anodik korunma. Korozyona karşı uygun tasarım yöntemleri, Korozyonun sosyo-ekonomik ve toplumsal boyutu. |
Ders Kaynakları |
Fontana M.G.,, Korozyon Mühendisliği 3. Baskı, McGraw-Hill,1986.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 5 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 6 | 18 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Korozyonun tanımı ve önemi, korozyondan kaynaklanan ekonomik kayıplar | |
2 | Korozif ortamlar | Tartışmalı Ders |
3 | Korozyon oluşumu | |
4 | Polarizasyon ve polarizasyon çeşitleri, hidrojen aşırı potansiyeli, korozyon hızına polarizasyonun etkisi | |
5 | Korozyon hızı hesaplama yöntemleri. | Tartışmalı Ders |
6 | Korozyonun sınıflandırılması ve korozyon türleri, homojen, heterojen korozyon. | Tartışmalı Ders |
6 | Korozyonun sınıflandırılması ve korozyon türleri, homojen, heterojen korozyon. | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav. | Tartışmalı Ders |
9 | Seçimli korozyon, Erozyon korozyonu | |
10 | Taneler arası korozyon, gerilmeli korozyon, korozyonlu yorulma | Tartışmalı Ders |
11 | Kavitasyon korozyonu, fretaj (kazımalı) korozyonu. | Tartışmalı Ders |
12 | Hidrojenle bozulma, mikrobiyolojik korozyon. | Tartışmalı Ders |
13 | Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler, korozyon kontrolünde kaplamaların önemi. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Korozyondan korunmanın ilkelerini, katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | |||
Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini ve ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar | |||
Korozyon türlerini öğrenir ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | |||
Korozyonun tanımını öğrenir ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | |||
Korozyona etki eden etkenleri tanımlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Korozyondan korunmanın ilkelerini, katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini ve ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korozyon türlerini öğrenir ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korozyonun tanımını öğrenir ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Korozyona etki eden etkenleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |