EN
  • Anasayfa
  • TOS217 Toplam Kalite Yönetimi (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TOS217 - Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplam Kalite Yönetimi TOS217 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Toplam kalite yönetimi anlayışını kavratmak ve bir işyerinde uygulayabilecek bilgiyi vermek

Ders İçeriği

Rekabet ve kalite kavramları, kalitenin tarihsel gelişimi ve kalite guruları, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Toplam Kalite Yönetiminde Tedarikçiler, EFQM Mükemmellik Modeli, ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri

Ders Kaynakları Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
100
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi
2 Kalite gururları
3 Toplam Kalite Yönetimi (TKY) tanımı ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı)
4 TKY İlkeleri (Sürekli iyileştirme (Kaizen))
5 TKY İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım)
6 TK İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık)
7 Organizasyonlarda kalite kültürü
8 Ara sınav
9 Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları-1
10 Problem Çözme yaklaşımları, Balık Kılçığı, Beyin Fırtınası, Pareto Diyagramı yaklaşımları-2
11 Klasik yönetim ile TKY'nin karşılaştırılması
12 Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaştırmanın önemi TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistem Standardı
13 Diğer kalite standartları
14 Kısa sınav
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini bilir.
Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini bilir.
Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları daha iyi anlama becerisi kazanır.
Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini bilir. - - - - - - - - - - -
Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini bilir. - - - - - - - - - - -
Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları daha iyi anlama becerisi kazanır. - - - - - - - - - - -
Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilme becerisi kazanır. - - - - - - - - - - -