EN
  • Anasayfa
  • TOS226 Sürdürülebilirlik ve Mühendislik (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
TOS226 - Sürdürülebilirlik ve Mühendislik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sürdürülebilirlik ve Mühendislik TOS226 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatma, tartışma, soru-cevap, sunuş ve grup çalışmaları
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

 Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik kavramlarını tanıtmak,  Küresel sürdürülebilirlik sorunlarına farkındalık sağlamak,  Yaşam döngüsü analizini tanıtmak,  Çeşitli sektörlerdeki sürdürülebilirlik sorunlarının mühendislik yaklaşımıyla ele alınması,  Sürdürülebilirliğin ürün, tasarım ve proses aşamalarındaki uygulamalarını öğrenmek,  Üretimde sürdürülebilirliğin arttırılması için çözüm yöntemleri bulmak

Ders İçeriği

Sürdürülebilir kalkınma disiplinler arası bir alandır. Bu ders küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarına karşı bilinç oluşturacaktır. Öğrenciler enerji, ulaşım, gıda, inşaat ve malzeme gibi çeşitli alanlardaki sürdürülebilirlik sorunlarını ve çözüm yöntemlerini mühendislik yaklaşımıyla ele alacaktır. Bu ders ayrıca yaşam döngüsü düşüncesini ve bu düşüncenin pratikteki uygulamaları olan Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi ve Karbon Ayak İzi kavramlarını içermektedir.

Ders Kaynakları An integrated life cycle sustainability assessment of electricity generation in Turkey
Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide
Sustainable Energy Without the Hot Air
Responsible Consumption and Production Editors: Leal Filho, W., Azul, A.M., Brandli, L., Özuyar, P.G., Wall, T. (Eds.)
The Hitch Hiker's Guide to LCA: An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Applications Henrikke Baumann, Anne-Marie Tillman
Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists, 2nd Edition. Adisa Azapagic (Editor), Slobodan Perdan
Handbook on Life Cycle Assessment Operational Guide to the ISO Standards Editors: Guinée, Jeroen (Ed.)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 80
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanitim
2 Surdurulebilir Kalkinma
3 Surdurulebilir Uretim ve Muhendislik
4 Kuresel Iklim Degisilkligi, Karbon Ayak izi, Su Ayak izi
5 Surdurulebilir Enerji
6 Sürdürülebilir Binalar
7 Ara Sinav
8 Yaşam Döngüsü Yaklaşımı Yaşam Döngüsü Analizi Metodolojisi (ISO 14040 ve 44 serisi standartları)
9 Yaşam Döngüsü Analizi Uygulaması - Grup Çalışması
10 SURDURULEBILIR GIDA
11 Ekonomik Surdurulebilirlik
12 Sosyal Surdurulebilirlik
13 PROJE
14 Final Sinavi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Iklim degisikligi ve diger cevresel sorunlarin ogrenilmesi
Surdurulebilir Uretim ve Tuketim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Iklim degisikligi ve diger cevresel sorunlarin ogrenilmesi - - - - - - - - - - -
Surdurulebilir Uretim ve Tuketim - - - - - - - - - - -