EN
  • Anasayfa
  • MM209 Dinamik (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MM209 - Dinamik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinamik MM209 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
FIZ101 Fizik I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinan BAŞARAN
Ders Veren Doç. Dr. Sinan BAŞARAN
Amaç

Mühendislik öğrencisinin dinamik problemlerini basit ve mantıklı bir biçimde analiz edecek gücü kazandırmak ve çözüm için temel dinamik ilkeleri uygulatabilmektir. Parçacık ve rijid cisimlerin kinematik ve kinetiğini öğretmek. Mühendislik mekanizma ve makinalarının dinamik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi kazandırmak. Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi hesaplama becerisi kazandırmak.

Ders İçeriği

Parçacık kinematiği; kartezyen, silindirik, küresel ve doğal koordinatlar. Doğrusal hareket. Bağıl hareket. Parçacık kinetiği; Newton hareket yasaları. Hareket denklemi. İş. Momentum. İş ve enerji prensibi, impals ve momentum prensibi. Açısal momentum. Açısal impals ve momentum prensibi. Parçacık sistemlerinin kinetiği. Rijid cisimlerin düzlemsel kinematiği. Ani dönme merkezi. Rigid cisimlerin düzlemsel kinetiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinematiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinetiği.

Ders Kaynakları J.L. MERIAM ve L.G. KRAIGE, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü:
R.C. HIBBELER, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü: Ayşe SOYUÇOK ve
J.L. MERIAM ve L.G. KRAIGE, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü:
R.C. HIBBELER, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü: Ayşe SOYUÇOK ve
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 10 20
Final Final 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 93
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dinamiğe giriş
2 Parçacık kinematiği
3 Parçacık kinematiği
5 Parçacık kinetiği
5 Parçacık kinetiği
6 İş ve Enerji
7 Momentum
8 Parçacık sistemler
10 Rijit Cisim Kinematiği
10 Rijit Cisim Kinematiği
11 Rijit Cisim Kinetiği
13 Rijit Cisim Kinetiği
13 Rijit Cisim Kinetiği
13 Rijit Cisim Kinetiği
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5 - - - - - - - - 5 -
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi - - 5 - - - - - - - -
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi 5 - - - - 5 - - - - -
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi 5 - - - - - - 5 - - -
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi - - - - 5 - - - - - -
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 5 - - - - - - - - - 5
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi - - - 5 - - - - - - -
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi 5 - - - - - 5 - - - -
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi 5 - - - - - - - 5 - -
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi - 5 - - 5 - - - - - -