EN
  • Anasayfa
  • MM202 Mühendislik Matematiği (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MM202 - Mühendislik Matematiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mühendislik Matematiği MM202 4 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
MAT101 Matematik I Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Amaç

• Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerinin kurulmasını ve çözümünü öğretmek, • Varolan modellerin işleyişinin kavranmasını sağlamak, • Mühendislik uygulamalarına yönelik problemleri çözme yeteneklerini arttırmak, • Matematik bilgilerini uygulama becerisini artırmak.

Ders İçeriği

Yüksek mertebeli homojen olmayan diferansiyel denklemler ve güç serileri ile çözümü; Laplace dönüşümleri, Ters laplace dönüşümleri; Türev ve integralin laplace dönüşümleri; Laplace dönüşümleri için temel formüller, Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları; Fourier serileri ve uygulamaları: Periyodik fonksiyonlar, trigonometrik seriler, Fourier serileri, tek ve çift fonksiyonlar, Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri; Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Alan, kütle hesabı, ağırlık merkezinin tayini ve atalet momentinin bulunması; Laplace ve Fourier dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması.

Ders Kaynakları 1. Kreyszig, Erwin. Advanced Engineering Mathematics, ISBN:0-471-85824-2, John Wiley and Sons, New York Sixth Ed. 1988.
2. Aydın, M., Kuryel, B., Gündüz, G., Oturanç, G., “Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları”, E.Ü. Müh. Fakültesi Ders Kitapları Yayınları No:14, 5. Baskı, İzmir, 2001.
3. Pala, Y., “Modern Uygulamalı Diferensiyel Denklemler”, Nobel Yayın No:950, 1. Basım, Ankara, Eylül 2006.
4. Çağlıyan, M., Çelik, N., Doğan, S., “Adi Diferensiyel Denklemler”, Nobel Yayın No:1216, 1. Basım, Ankara, Eylül 2007.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüksek mertebeli homojen olmayan diferansiyel denklemler ve güç serileri ile çözümü
2 Laplace dönüşümleri, Ters laplace dönüşümleri
3 Türev ve integralin laplace dönüşümleri, Laplace dönüşümleri için temel formüller
4 Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları
4 Laplace dönüşümleri yardımıyla diferansiyel denklem çözümü ve mühendislik uygulamaları
6 Fourier serileri ve uygulamaları: Periyodik fonksiyonlar, Trigonometrik seriler
7 Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier serileri, Tek ve çift fonksiyonlar
8 Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri
8 Fourier serileri ve uygulamaları: Fourier integrasyonları, Fourier dönüşümleri
10 Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Alan ve kütle hesabı
11 Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Ağırlık merkezinin tayini
12 Tek ve çift katlı integraller ve uygulamaları: Atalet momentinin bulunması
13 Laplace dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması
14 Fourier dönüşümlerinin kısmi diferansiyel denklemlere uygulanması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mühendislik problemlerini matematiksel olarak formüle edebilme
Temel mühendislik dersleri ve Makine Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapı oluşturmak
Verilen mühendislik problemlerini matematiksel yöntemler kullanarak çözebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Mühendislik problemlerini matematiksel olarak formüle edebilme - - - - - - - - - - -
Temel mühendislik dersleri ve Makine Mühendisliği mesleki dersleri için matematiksel altyapı oluşturmak - - - - - - - - - - -
Verilen mühendislik problemlerini matematiksel yöntemler kullanarak çözebilme - - - - - - - - - - -