| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Termodinamik II | MM213 | 4 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
||||
| Ön Koşul Dersler |
|
||||
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR (Yıl: 2020 - 2021) | ||||
| Ders Veren | |||||
| Amaç |
Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı ve iş ilişkileri ile enerji dönüşümlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir. |
||||
| Ders İçeriği |
Entropi, Kullanılabilirlik, tersinmezlik, II. Yasa verimi, ideal çevrimler, Otto-Diesel-Karma çevrimler, Stirling ve Ericsson çevrimleri, Brayton çevrimi. Rankine Çevrimi, Birleşik ısı güç üretimi, Soğutma çevrimleri ve ısı pompaları. Faz değişim prosesleri |
||||
| Ders Kaynakları |
Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Yunus ÇENGEL; Michael BOLES
|
||||
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Entropi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Ekserji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Buharlı Güç Çevrimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Kontrol Hacimlerinde ve Kapalı Sistemlerde Ekserji Dengesii | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Gaz akışkanlı Güç Çevrimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Buharlı Güç Çevrimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Buharlı Güç Çevrimleri Birinci ve İkinci Yasa Çözümlemeleri | |
| 8 | Isı Pompası Sistemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Soğutma Çevrimleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Soğutma Çevrimleri ve termodinamik analizleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Kimyasal reaksiyonlar | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Yakıtlar ve yanma | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Gaz Karışımları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Termodinamik Özelik Bağıntıları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Termodinamik bir sistemin iş yapabilme potansiyelinin ve gerçek iş potansiyelinin belirlenmesi ve verimliliğinin analizinin yapılabilmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Sistematik termodinamik problem çözebilme yeteneğinin kazandırılması | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Uygulamada karşılaşılan buharlı güç çevrimlerinin birinci ve ikinci yasa analizlerinin yapılabilmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Uygulamada karşılaşılan soğutma çevrimlerinin birinci ve ikinci yasa analizlerinin yapılabilmesi | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |