EN
  • Anasayfa
  • MIM443 Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı II (2021 - 2022 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MIM443 - Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı II MIM443 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim, bilgisayarda uygulama ve takım projeleri.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Ders Veren
Amaç

Enerji ve termodinamik dalında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin, endüstride karşılaşılan ısıl sistemlerin modellenmesi, simülasyonu ve optimizasyonunu yapabilmek için kullanılan yöntemleri, bilgisayarda uygulamalı olarak yapabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilere, Ar-Ge departmanlarında çalışabilecek mühendislerde olması gereken bilgi ve becerilerin (takım çalışması, sunum yapabilme, vb.) kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bilgisayar destekli tasarımın unsurları, ticari ve bilimsel yazılımlar, sistem ve/veya ekipmanın ısıl olarak matematiksel modellenmesi, nümerik modellenmesi ve simülasyonu, sistem ve/veya ekipmanın optimizasyonu, optimizasyon yöntemleri.

Ders Kaynakları Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2003)
Örneklerle GAMBIT/FLUENT MODELLEME, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2005)
Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, F. Incropera, F. Dewitt
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ansys/Fluent uygulama (Laminer ve türbülanslı boru akışları) Ders Küçük Grup Tartışması
2 Ansys/Fluent uygulama (Plaka üzerinden akış) Ders Küçük Grup Tartışması
3 Ansys/Fluent uygulama (Boru demeti üzerinden akış) Ders Küçük Grup Tartışması
4 Ansys/Fluent uygulama (Kanalda doğal taşınım ve ışınım ısı transferi) Ders Küçük Grup Tartışması
5 Ansys/Fluent uygulama (Nükleer reaktörde ısıl analiz) Ders Küçük Grup Tartışması
6 Takım projesi sunumları Ders Küçük Grup Tartışması
7 Ara Sınav Problem Çözme
8 Ansys/Fluent uygulama (Heterojen ısı iletim ve taşınım) Ders Küçük Grup Tartışması
9 Ansys/Fluent uygulama (Bir nozülden akış (Sıkıştırılabilir akış)) Ders Küçük Grup Tartışması
10 Ansys/Fluent uygulama (Çift girişli dirsekte karışım ısıl analizi) Ders Küçük Grup Tartışması
11 Ansys/Fluent uygulama (Genişleyen üç boyutlu boruda akış) Ders Küçük Grup Tartışması
12 Ansys/Fluent uygulama (Hava ile elektronik bileşen soğutma) Ders Küçük Grup Tartışması
13 Ansys/Fluent uygulama (Üç boyutlu yanma odası modellemesi) Ders Küçük Grup Tartışması
14 Takım projesi sunumları Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir mühendislik problemini bilgisayar destekli çözmek. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hesaplamalı akışkanlar dinamiği uygulamalarında tecrübe kazanmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Takım olarak bir proje üzerinde çalışmak ve sunumunu yapmak. Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Bir mühendislik problemini bilgisayar destekli çözmek. - - - - - - - - - - -
Hesaplamalı akışkanlar dinamiği uygulamalarında tecrübe kazanmak. - - - - - - - - - - -
Takım olarak bir proje üzerinde çalışmak ve sunumunu yapmak. - - - - - - - - - - -