Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı II | MIM443 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, bilgisayarda uygulama ve takım projeleri. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Enerji ve termodinamik dalında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin, endüstride karşılaşılan ısıl sistemlerin modellenmesi, simülasyonu ve optimizasyonunu yapabilmek için kullanılan yöntemleri, bilgisayarda uygulamalı olarak yapabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilere, Ar-Ge departmanlarında çalışabilecek mühendislerde olması gereken bilgi ve becerilerin (takım çalışması, sunum yapabilme, vb.) kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar destekli tasarımın unsurları, ticari ve bilimsel yazılımlar, sistem ve/veya ekipmanın ısıl olarak matematiksel modellenmesi, nümerik modellenmesi ve simülasyonu, sistem ve/veya ekipmanın optimizasyonu, optimizasyon yöntemleri. |
Ders Kaynakları |
Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2003)
Örneklerle GAMBIT/FLUENT MODELLEME, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2005) Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, F. Incropera, F. Dewitt |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ansys/Fluent uygulama (Laminer ve türbülanslı boru akışları) | Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Ansys/Fluent uygulama (Plaka üzerinden akış) | Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Ansys/Fluent uygulama (Boru demeti üzerinden akış) | Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Ansys/Fluent uygulama (Kanalda doğal taşınım ve ışınım ısı transferi) | Ders Küçük Grup Tartışması |
5 | Ansys/Fluent uygulama (Nükleer reaktörde ısıl analiz) | Ders Küçük Grup Tartışması |
6 | Takım projesi sunumları | Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | Ara Sınav | Problem Çözme |
8 | Ansys/Fluent uygulama (Heterojen ısı iletim ve taşınım) | Ders Küçük Grup Tartışması |
9 | Ansys/Fluent uygulama (Bir nozülden akış (Sıkıştırılabilir akış)) | Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Ansys/Fluent uygulama (Çift girişli dirsekte karışım ısıl analizi) | Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | Ansys/Fluent uygulama (Genişleyen üç boyutlu boruda akış) | Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | Ansys/Fluent uygulama (Hava ile elektronik bileşen soğutma) | Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Ansys/Fluent uygulama (Üç boyutlu yanma odası modellemesi) | Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Takım projesi sunumları | Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir mühendislik problemini bilgisayar destekli çözmek. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hesaplamalı akışkanlar dinamiği uygulamalarında tecrübe kazanmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Takım olarak bir proje üzerinde çalışmak ve sunumunu yapmak. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir mühendislik problemini bilgisayar destekli çözmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hesaplamalı akışkanlar dinamiği uygulamalarında tecrübe kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Takım olarak bir proje üzerinde çalışmak ve sunumunu yapmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |