EN
  • Anasayfa
  • MM494 İşletmede Mesleki Eğitim (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MM494 - İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletmede Mesleki Eğitim MM494 8 5 + 10 30,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülcan ÖZEL EROL
Ders Veren
Amaç

Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerini lisans eğitiminin yanında mesleki ve uygulamalı eğitim ile tecrübe kazandırmak ve meslek hayatına hazırlamaktır.

Ders İçeriği

Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin kendileri tarafından belirlenen bir işletmede 1 yarıyıl boyunca uygulamalı eğitim almaları.

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Uygulama Yönergesi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 15 1 15
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 26 16 416
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 16 160
Uygulama 1 Uygulama 1 50 1 50
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 120 1 120
Toplam İş Yükü (Saat) 761
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 29,84
AKTS 30,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşyeri oryantasyon eğitimi Küçük Grup Tartışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ögrenci MM eğitimindeki teorik derslerin iş hayatına dönük pratik uygulamaları görür Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrencinin MM alanında uzmanlığını artar. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrencinin iş ortamına adaptasyonu hızlanır. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci takım çalışması ruhu kazanır. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci raporlama tecrübesi kazanır Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Ögrenci MM eğitimindeki teorik derslerin iş hayatına dönük pratik uygulamaları görür 5 5 5 5 2 5 5 2 5 5 5
Öğrencinin MM alanında uzmanlığını artar. 5 5 5 5 3 5 5 2 5 5 5
Öğrencinin iş ortamına adaptasyonu hızlanır. 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenci takım çalışması ruhu kazanır. 2 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenci raporlama tecrübesi kazanır 2 2 2 3 4 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 3,2 3,2 3,2 4 3,8 5 5 3,8 5 5 5