EN
  • Anasayfa
  • KIM103 Genel Kimya (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
KIM103 - Genel Kimya
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Genel Kimya KIM103 1 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK
Ders Veren Doç. Dr. Selçuk ÖZCAN
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerde kimyanın temel kavram ve prensiplerine ilişkin sağlam bir temel oluşturmak, kimyanın günlük yaşantımızda önemli bir rol oynadığını örneklerle göstererek öğrencilere kimyayı sevdirmektir.

Ders İçeriği

Maddelerin özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom kuramı, asitler ve bazlar, periyodik sistem, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler ve stokiometri, gazlar ve gaz karışımları, termokimya., Kimyasal bağlar

Ders Kaynakları Genel Kimya: Prensipler ve Modern Uygulamalar, Petrucci, R.H.; Harwood, W.S.; Herring, F.G.; Madura, J.D., 9. Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2007. Cimya, Chang, R.,9. Baskıdan Çeviri, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 2007
Hill, Petrucci, McCreary ve Perry (2005) Genel Kimya 4. Ed. Pearson
Kimya, Raymond chang, Beta Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Toplam 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %70
Toplam %70
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %30
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %70
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 7 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 3 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Madde özellikleri ve ölçümü. Tartışmalı Ders
2 Atomlar ve atom kuramları. Tartışmalı Ders
3 Kimyasal bileşikler. Tartışmalı Ders
4 Kimyasal Reaksiyonlar
5 Sulu çözelti tepkimeleri
6 Gazlar
6 Gazlar
8 Ara sınav, Termokimya Tartışmalı Ders
9 Atomun elektron yapısı
10 Periyodik çizelge ve atomların özellikleri
11 Kimyasal Bağ I, Temel kavramlar
12 Kimyasal Bağ II, Bağ Kuramları
13 Sıvılar Katılar ve Moleküller arası kuvvetler
14 Çözeltiler ve fiziksel özellikler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Maddeyi tanımlayabilir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Atomun yapısını açıklayabilir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Elektron, proton, nötron kavramlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Kimyasal bağları kurabilir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bileşikleri adlandırabilir. Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Maddeyi tanımlayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Atomun yapısını açıklayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Elektron, proton, nötron kavramlarını açıklayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kimyasal bağları kurabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bileşikleri adlandırabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5