| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yenilenebilir Enerji Kaynakları | MIM413 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
| Amaç |
Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve günümüzdeki önemini kavramak. |
| Ders İçeriği |
Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunun ortaya çıkaracağı sorunlar, alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunlar, yenilebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, dalga enerjisi,biyo enerji vb. |
| Ders Kaynakları |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları(Ed:Yörükoğulları,E.),A.Ü.Açıköğretim Fakültesi Yayını,2\\\'010,Eskişehir.
Yenilenebilir Enerji Temelleri ve Uygulamaları M kanoğlu, Y Çengel, J Cımbala |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2013 - 2014 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 5 |
| Kısa Sınav 2 | 5 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders |
| 2 | Güneş Enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Güneş Enerjisi Kullanım Alanları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Rüzgar Enerjisi, Rüzgar Türbin Tipleri ve Güç Performans enerjisi, rüzgar gücü potansiyeli | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Rüzgargücü yoğunluğu, tüebin verimi betz limiti | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Jeotermal Enerji: Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Biyoenerji, Biyokütle kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Biyokütle kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Okyanus Enerjisi Önemi ve Çeşitliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Hidrojen Enerjisi, Hidrojen Enerjisi Üretim, Depolama ve Nakil Teknolojileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Hidroelektrik Santraller, Dünyadaki ve Türkiyedeki Önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Yenilenebilir Enerji Ekonomisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Enerji ve Çevre | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Rüzgar Enerjisi ile ilgili Güç ve Güç Yoğunluk Fonksiyonu, Rüzgar Türbinlerinin Sınıflandırılması, Faydalanılabilir Rüzgar Enerjisi kavramlarını tanımlar ve kullanabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
| Güneş Enerjisi ve Oluşumu, , Güneş Enerjisi Teknolojileri, Güneş Enerjisi Kullanım Alanları Açıklayabilecektir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
| Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerjileri Tanımlayabilir, Hidroelektrik Santrallerin Prensiplerini Açıklayabilecek ve Türkiye ve Dünyadaki Örnekleri ile Kıyaslayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Biyokütle Enerjisini Açıklayabilir. Çevre Enerjisi Kaynaklarını, Kullanım Alanlarını ve Ekonomikliğini Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Jeotermal Enerji ile ilgili Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji kavramlarını Tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rüzgar Enerjisi ile ilgili Güç ve Güç Yoğunluk Fonksiyonu, Rüzgar Türbinlerinin Sınıflandırılması, Faydalanılabilir Rüzgar Enerjisi kavramlarını tanımlar ve kullanabilir. | 2 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | - | ;
| Güneş Enerjisi ve Oluşumu, , Güneş Enerjisi Teknolojileri, Güneş Enerjisi Kullanım Alanları Açıklayabilecektir. | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | ;
| Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerjileri Tanımlayabilir, Hidroelektrik Santrallerin Prensiplerini Açıklayabilecek ve Türkiye ve Dünyadaki Örnekleri ile Kıyaslayabilecek. | 2 | 3 | - | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 2 | ;
| Biyokütle Enerjisini Açıklayabilir. Çevre Enerjisi Kaynaklarını, Kullanım Alanlarını ve Ekonomikliğini Açıklayabilecektir. | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | ;
| Jeotermal Enerji ile ilgili Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji kavramlarını Tanımlayabilecektir. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2,2 | 2,2 | 2,6 | 2,4 | 2,2 | 2,6 | 2 | 2 | 3,2 | 1,8 |