EN
  • Anasayfa
  • MIM419 Termal Sistem Tasarımı (2019 - 2020 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MIM419 - Termal Sistem Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Termal Sistem Tasarımı MIM419 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ
Amaç

Mühendislik tasarım sürecinin anlaşılması, termal sistem içinde elemanların karakteristiğinin ve onların sistem performans üzerinde etkisinin anlaşılması, ve bir termal sistemin takım olarak tasarım edilip prototipinin üretilmesi

Ders İçeriği

Tasarım süreci; patentler; boru sistemlerinde basınç kaybı, fan ve pompanın karateristikleri, borular ve fanlar/pompalar ile oluşan sistemin analizi, ısı esanjörünün temel analizi, ısı esanjörü sistemi; bir termal sistemin tasarımı ve üretimi için bir proje, ve tasarım yarışması

Ders Kaynakları Stoecker, W.F., Design of Thermal Systems, 3rd Edition, McGraw-Hill, 1989.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
80
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Isı geçişi denklemleri, ısı iletimi, ısı taşınımı, bir arada ısı geçişi, çok tabakalı duvardan ısı geçişi.
2 Isı değiştiricileri
3 Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ortalama logaritmik sıcaklık farkı yöntemi, NTU yöntemi
4 Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini, ortalama logaritmik sıcaklık farkı yöntemi, NTU yöntemi
5 Soğutma çevrimleri, bir kompresörlü iki evaporatörlü soğutma çevrimleri
6 Psikrometri
7 Psikrometride prosesler
8 Ara sınav
9 Yaz kliması
10 Isı kazancı hesabı
11 Kış kliması
12 Isı kaybı hesabı
13 Klima santrali elemanları
14 Klima uygulama örnekleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme.
Yaz ve Kış Kliması ısı yükü hesabı yapmayı öğrenecekler, yaz ve kış kliması proseslerini öğrenecekler
İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme.
Psikometrik analiz yapabilme.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. - - - - - - - - - - -
Yaz ve Kış Kliması ısı yükü hesabı yapmayı öğrenecekler, yaz ve kış kliması proseslerini öğrenecekler - - - - - - - - - - -
İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. - - - - - - - - - - -
Psikometrik analiz yapabilme. - - - - - - - - - - -