EN
  • Anasayfa
  • MIM419 Termal Sistem Tasarımı (2020 - 2021 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MIM419 - Termal Sistem Tasarımı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Termal Sistem Tasarımı MIM419 7 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ
Amaç

Mühendislik tasarım sürecinin anlaşılması, termal sistem içinde elemanların karakteristiğinin ve onların sistem performans üzerinde etkisinin anlaşılması, ve bir termal sistemin takım olarak tasarım edilip prototipinin üretilmesi

Ders İçeriği

Tasarım süreci; patentler; boru sistemlerinde basınç kaybı, fan ve pompanın karateristikleri, borular ve fanlar/pompalar ile oluşan sistemin analizi, ısı esanjörünün temel analizi, ısı esanjörü sistemi; bir termal sistemin tasarımı ve üretimi için bir proje, ve tasarım yarışması

Ders Kaynakları Stoecker, W.F., Design of Thermal Systems, 3rd Edition, McGraw-Hill, 1989.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
80
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Termal Sistem tasarımına giriş Ders
2 Termal Sistem tasarımına giriş Ders
4 Termodinamik modelleme ve sistem analizi Ders
4 Termodinamik modelleme ve sistem analizi Ders
6 Ekserji analizi Ders
6 Ekserji analizi Ders
8 Isı transferi modelleme ve tasarım analizi Ders
8 Isı transferi modelleme ve tasarım analizi Ders
10 Ekonomik analiz Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Termo-ekonomik analiz Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Termo-ekonomik analiz Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Termo-ekonomik optimizasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Termo-ekonomik optimizasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Termo-ekonomik optimizasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Termal sistem tasarımını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Ekserji analizini açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Eşanjör tasarımını açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Termal sistem tasarımını açıklar - - - - - - - - - - -
Ekserji analizini açıklar - - - - - - - - - - -
Eşanjör tasarımını açıklar - - - - - - - - - - -