Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Tekniği | TOS107 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İletişimi geliştirmek |
Ders İçeriği |
İletişim teknikleri |
Ders Kaynakları |
Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi.
Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. iletişim teknikleri notları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim, BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? | |
2 | Etkili İletişim Becerileri | |
3 | İletişim Türleri | |
4 | İletişim Engelleri | |
3 | Empati | |
6 | Motivasyon ve Takım Çalışması | |
7 | Stres ve Risk Yönetimi | |
8 | Ara Sınav | |
8 | Ara Sınav- Stres ve Risk Yönetimi | |
9 | Sözlü İletişim kurmak | |
10 | Yazılı İletişim kurmak | |
11 | Sözsüz İletişim kurmak | |
12 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | |
13 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | |
14 | Beden Dili | |
14 | FİNAL SINAV HAFTASI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel iletişim modellerini ve kuramlarını bireylerarası iletişim ile ilişkilendirme | |||
Sözlü, sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | |||
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | |||
İnternet ve sosyal medya gerçeklerini bireylerarası iletişim temelinde analiz edebilme | |||
İletişim türlerini, tekniklerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | |||
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel iletişim modellerini ve kuramlarını bireylerarası iletişim ile ilişkilendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sözlü, sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İnternet ve sosyal medya gerçeklerini bireylerarası iletişim temelinde analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim türlerini, tekniklerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |