Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Demir Dışı Malzemeler | MIM423 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı demir dışı metal ve alaşımları konusunda derinlemesine bilgi kazandırmaktır |
Ders İçeriği |
Demirdışı metal ve alaşımlarının tanımlanması, özellikleri ve kullanım alanları. Alüminyum ve alüminyum alaşımlarının özellikleri. Bakır ve bakır alaşımlarının özellikleri. Titanyum alaşımları. Mağnezyum alaşımları. Nikel ve Çinko alaşımları. Kalay ve kurşun alaşımları. Süperalaşımlar. |
Ders Kaynakları |
John Brown, "1.Foseco Non-Ferrous Foundryman s Handbook by John Brown
Ferrous and Non-Ferrous Alloy Processes by Ronald A. Bergman ASM Handbook-Volume 2 (Properties and Selection Nonferrous Alloys and Special-Purpose Materials) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 6 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş,Demir Dışı Metallerin Özellikleri ve Önemi | |
2 | Bakır Üretimi; Bakırın Özellikleri ve Endüstriyel Önemi, | |
3 | Bakırın Pirometalurjisi (Bakır Cevherinin Düşey Fırında,Reverber Fırınında ve Püskürtmeli Fırında İzabesi) Bakırın Konverter İşlemi | |
4 | Aluminyumun fiziksel , kimyasal özellikleri, önemi ve üretimi-1 | |
5 | Aluminyumun fiziksel , kimyasal özellikleri, önemi ve üretimi-2 | |
6 | Kurşun ve çinkonun metalurjisi | |
7 | Magnezyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ne önemi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Titanyumun fiziksel , kimyasal özellikleri ne önemi | |
10 | Altın üremi | |
11 | Gümüş üretimi | |
12 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | |||
Demir dışı metal üretiminde istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazanır. | |||
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Demir dışı metal üretimine yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Demir dışı metal üretiminde istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Demir dışı metal üretimi alanında çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |