EN
  • Anasayfa
  • KIM215 Kimyacılar İçin Matematik (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KIM215 - Kimyacılar İçin Matematik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimyacılar İçin Matematik KIM215 3 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Amaç

Öğrencinin, matematiğin ana prensip ve kavramlarını anlamasını sağlamak ve özel olarak da fizikokimya için bir temel oluşturmak.

Ders İçeriği

Koordinat sistemleri. Fonksiyonlar ve grafikler. Logaritma ve özellikleri. Diferansiyel hesap : tek ve çok değişkenli fonksiyonlar. İntegral hesap : belirli ve belirsiz integral; integral alma metotları; belirli integrallerin uygulamaları; çok katlı integraller. Diferansiyel denklemler : adi diferansiyel denklemler ve çözümleri. Sayısal metotlar : Newton-Raphson metodu; sayısal integrasyon.

Ders Kaynakları Barrante, J.R., Applied Mathematics for Physical Chemistry, Prentice-Hall,
Hirst, D.M., Mathematics for Chemists, MacMillan, London, 1976.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 18 1 18
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, uluslararası birim sistemi (SI), anlamlı sayılar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
2 Logaritma ve Antilogaritma Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
3 Koordinat Sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
4 Fonksiyonlar ve Grafikler Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
5 Kalibrasyon Grafikleri
6 Türev Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
7 Tek değişkenli fonksiyonların türevi
8 Kısmi türev ve türevin geometrik anlamı Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
9 Ara sınav
10 Diferansiyel eşitlikler
11 Tam ve tam olmayan diferansiyel Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme
12 Dönüm noktaları, maksimum, minimum ve bükülme noktaları
13 Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
13 Türev ve diferansiyelin kimyadaki uygulamaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Bir fonksiyonun limit ve türevini alır. - - - - - - - - - - - - - - -
Türev ve integrali kimyasal hesaplamalarda kullanabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kartezyen, silindirik ve küresel koordinat sistemlerini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Önemli integrasyon yöntemlerini ve integrasyon uygulamalarını bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Verilerin grafikle gösterilmesini bilir. - - - - - - - - - - - - - - -