Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Kimya I | KIM407 | 7 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH |
Amaç |
Kimyanın temel birleşme kanunları ve kimyasal reaksiyonlara ait fizikokimyasal prensiplerin endüstriyel boyutta değişik maddelerin üretim proseslerine uygulanışını öğretmek. Endüstrinin değişik alanlarından örnekler sunarak, önemli bazı endüstriyel maddeleri çeşitli özellikleriyle tanıtmak ve bu maddelerin üretim prosesleri konusunda temel bilgileri vermek. Bu bağlamda madde balansı hesaplamalarını yapabilme ve endüstride karşılaşabileceği farklı prosesleri analiz edebilme yeteneği kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel kimyanın temel prensipleri, donanımları, proses tipleri ve çalışma kademeleri; Endüstriyel reaksiyonlarının incelenmesi; Tuz ve çeşitli sodyum bileşikleri; Klor-alkali endüstrileri; Elektrolitik endüstriler; Elektrotermik endüstriler; Fosfor endüstrileri; Kükürt ve sülfat asidi endüstrileri; Azot endüstrileri. |
Ders Kaynakları |
İhsan Çataltaş , Kimyasal Proses Endüstrileri 1 ve 2, İNKILAP KİTABEVİ
Industrial Chemistry, Krishna Prakashan Media, 1991, ISBN 8187224991 Chemical Reactor Design: Mathematical Modeling and Applications, Juan A. Conesa,, ISBN: 978-3-527-82338, 2019, Wiley |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Final | Final | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimya Endüstrisi | |
2 | Su teknolojisi | |
3 | Azot Endüstrisi | |
4 | Yakıtlar ve Enerji Kaynakları | |
5 | Çimento Endüstrisi | |
6 | Sabun ve Deterjanlar | |
7 | Polimer Teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
8 | Ara sınav, Polimer Teknolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Gösterim Grup Çalışması |
9 | Petrol ve Petrol Endüstrileri | |
10 | Kimya Endüstrisinde Koku ve Tat Veren Katkı Maddeleri | |
11 | Klor Alkali ve Elektrolitik Endüstrileri | |
12 | İlaç Endüstrisi | |
13 | Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknoloji | |
14 | Genel Tekrar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya endüstrisinde temel ürün gruplarının üretim süreçlerini bilir. | |||
Kimya endüstrisinde yer alan temel fiziksel ve kimyasal süreçleri bilir. | |||
Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknolojinin önemini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya endüstrisinde temel ürün gruplarının üretim süreçlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya endüstrisinde yer alan temel fiziksel ve kimyasal süreçleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel Süreçlerde Biyoteknolojinin önemini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |