Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrokimyasal Teknolojiler | KIM321 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrokimyasal tepkimeler ve termodimaği hakkında öğrencilere bilgi vermek. Elektrokimya temelli teknolojilerin çevre, sağlık, endüstri, enerji gibi alanlarda kullanımına yönelik öğrencilere güncel bilgiler sunmak ve literatür takibi sağlamak. |
Ders İçeriği |
Elektrokimyasal tepkimeler, Elektrod işlemlerine giriş, Elektrot reaksiyonlarının termodinamiği, Pillerin termodinamiği, NaCl çözeltisinin elektrolizi ve hücre türleri, Ergimiş tuzların elektrokimyası, Elektrokimyasal polimerizasyon işlemleri, Korozyonun elektrokimyasal temelleri, katodik ve anodik koruma, Metallerin eldesi, saflaştırılması ve geri kazanımında elektrokimyasal uygulamalar, Koruyucu ve metalik kaplamalarda elektrokimyasal teknolojiler, Atıksu arıtımında elektrokimyasal işlemler, Elektrokimyasal yöntemler ile organik maddelerin sentezi, Pil teknolojileri ve çeşitleri, yakıt pilleri, doldurulabilir pil ve aküler, Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi |
Ders Kaynakları |
A.J. Bard " Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications", John Wiley, Newyork, 1980.
J.O. Bocris " Modern Electrochemistry " Vol. 2 , plenum / Rosenta ed. ,third ed. 1977. M.M. Baizer “ Organic Electrochemistry ” Marcel Dekker, New York, 1973. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrokimyasal tepkimeler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Elektrod işlemlerine giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Elektrot reaksiyonlarının termodinamiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | Pillerin termodinamiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | NaCl çözeltisinin elektrolizi ve hücre türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Ergimiş tuzların elektrokimyası | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Elektrokimyasal polimerizasyon işlemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav, Korozyonun elektrokimyasal temelleri, katodik ve anodik koruma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Metallerin eldesi, saflaştırılması ve geri kazanımında elektrokimyasal uygulamalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Koruyucu ve metalik kaplamalarda elektrokimyasal teknolojiler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Atıksu arıtımında elektrokimyasal işlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Elektrokimyasal yöntemler ile organik maddelerin sentezi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Pil teknolojileri ve çeşitleri, yakıt pilleri, doldurulabilir pil ve aküler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |