EN
  • Anasayfa
  • KIM321 Elektrokimyasal Teknolojiler (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KIM321 - Elektrokimyasal Teknolojiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Elektrokimyasal Teknolojiler KIM321 5 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Elektrokimyasal tepkimeler ve termodimaği hakkında öğrencilere bilgi vermek. Elektrokimya temelli teknolojilerin çevre, sağlık, endüstri, enerji gibi alanlarda kullanımına yönelik öğrencilere güncel bilgiler sunmak ve literatür takibi sağlamak.

Ders İçeriği

Elektrokimyasal tepkimeler, Elektrod işlemlerine giriş, Elektrot reaksiyonlarının termodinamiği, Pillerin termodinamiği, NaCl çözeltisinin elektrolizi ve hücre türleri, Ergimiş tuzların elektrokimyası, Elektrokimyasal polimerizasyon işlemleri, Korozyonun elektrokimyasal temelleri, katodik ve anodik koruma, Metallerin eldesi, saflaştırılması ve geri kazanımında elektrokimyasal uygulamalar, Koruyucu ve metalik kaplamalarda elektrokimyasal teknolojiler, Atıksu arıtımında elektrokimyasal işlemler, Elektrokimyasal yöntemler ile organik maddelerin sentezi, Pil teknolojileri ve çeşitleri, yakıt pilleri, doldurulabilir pil ve aküler, Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi

Ders Kaynakları A.J. Bard " Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications", John Wiley, Newyork, 1980.
J.O. Bocris " Modern Electrochemistry " Vol. 2 , plenum / Rosenta ed. ,third ed. 1977.
M.M. Baizer “ Organic Electrochemistry ” Marcel Dekker, New York, 1973.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Elektrokimyasal tepkimeler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
2 Elektrod işlemlerine giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
3 Elektrot reaksiyonlarının termodinamiği Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
4 Pillerin termodinamiği Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
5 NaCl çözeltisinin elektrolizi ve hücre türleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
6 Ergimiş tuzların elektrokimyası Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
7 Elektrokimyasal polimerizasyon işlemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
8 Ara sınav, Korozyonun elektrokimyasal temelleri, katodik ve anodik koruma Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Metallerin eldesi, saflaştırılması ve geri kazanımında elektrokimyasal uygulamalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
10 Koruyucu ve metalik kaplamalarda elektrokimyasal teknolojiler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
11 Atıksu arıtımında elektrokimyasal işlemler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
12 Elektrokimyasal yöntemler ile organik maddelerin sentezi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
13 Pil teknolojileri ve çeşitleri, yakıt pilleri, doldurulabilir pil ve aküler Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Organik bileşiklerin elektroindirgenmesi ve yükseltgenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler temel elektrokimya kavramlarını öğrenecek ve uygulayabileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencilerin enerji sorununa çözüm üretebilecek yakıt ve güneş pillerine dikkatleri çekilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilecek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olacaklardır. - - - - - - - - - - - - - - -