Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyasal Tekstil Muayeneleri | TTS205 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - TERBİYE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimyasal tekstil muayeneleri dersinin amacı; Tekstil işletmelerinde kullanılan suyun özellikleri ve yapılması gereken analizler, liflerin tanınması, kalitatif ve kantitatif lif ve kumaş analizleri, ekotekstiller ve asit, baz, tuz analizleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Su kaynakları Tekstil fabrikalarında su ve analizleri. Kalitatif ve kantitatif lif analizleri Haslık kontrolleri Ekotekstil ve Ekoteks 100 standardı, organik tekstiller Asit, baz ve tuzların analizi |
Ders Kaynakları |
Organik Pamuk ve Tekstil sanayi, İstanbul Ticaret Odası Yayın No: 2008-7, Prof. Dr. Işık Tarakçıoğlu
Kimyasal Tekstil Muayeneleri, Prof. Dr. Necdet Seventekin, E.Ü. Tekstil ve Kon. Araş.-Uyg. Merkezi Yayını |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tekstil fabrikalarında kullanılan su ve analizleri, kazan suları, işletme suları, karşılaşılan problemler, suda mevcut maddeler | |
2 | Tekstil fabrikalarında kullanılan suların analizleri, suda baziklik ve su sertliklerinin tayini | |
3 | Tek cins liflerin tanınması (mikroskobik, kuru destilasyon, yakma ve boyama testleri) | |
4 | Kimyasal madde ve çözgenler içinde yapılan testler | |
5 | Özel kalitatif lif analizleri | |
6 | Lif karışımlarının kalitatif ve kantitatif analizleri | |
7 | Lif karışımlarının kantitatif hesaplamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Boyalı ve baskılı kumaşlara uygulanan haslık testleri, haslık kontrolleri ve değerlendirmede kullanılan skalalar (Işık, renk yıkama, sürtme, ter, su, su damlası haslıkları) | |
10 | Haslıklar (Yıkama, ter, kuru temizleme, ütü, deniz suyu, klorlu su haslıkları) | |
11 | Ekotekstil kavramı ve Ekoteks 100 standardı | |
12 | Organik tekstiller | |
13 | Asit, baz, tuz analizleri | |
14 | Mamul kumaşa uygulanan testler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Selüloz selüloz esaslı liflerin kimyasal yapısını ve özelliklerini açıklamak | |||
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun önemi, kaynakları kavramlarını açıklamak | |||
Kalitatif ve kantitatif kimyasal lif analizlerini yapabilmek | |||
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun sınıflandırılmasını (işletme suyu, kazan suyu) yapabilmek | |||
Su sertlikleri ve giderilme yöntemlerini kavramak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Selüloz selüloz esaslı liflerin kimyasal yapısını ve özelliklerini açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun önemi, kaynakları kavramlarını açıklamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalitatif ve kantitatif kimyasal lif analizlerini yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun sınıflandırılmasını (işletme suyu, kazan suyu) yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Su sertlikleri ve giderilme yöntemlerini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |