EN
  • Anasayfa
  • TTS205 Kimyasal Tekstil Muayeneleri (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
TTS205 - Kimyasal Tekstil Muayeneleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimyasal Tekstil Muayeneleri TTS205 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
TEKSTİL TEKNOLOJİSİ - TERBİYE
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Kimyasal tekstil muayeneleri dersinin amacı; Tekstil işletmelerinde kullanılan suyun özellikleri ve yapılması gereken analizler, liflerin tanınması, kalitatif ve kantitatif lif ve kumaş analizleri, ekotekstiller ve asit, baz, tuz analizleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Su kaynakları Tekstil fabrikalarında su ve analizleri. Kalitatif ve kantitatif lif analizleri Haslık kontrolleri Ekotekstil ve Ekoteks 100 standardı, organik tekstiller Asit, baz ve tuzların analizi

Ders Kaynakları Organik Pamuk ve Tekstil sanayi, İstanbul Ticaret Odası Yayın No: 2008-7, Prof. Dr. Işık Tarakçıoğlu
Kimyasal Tekstil Muayeneleri, Prof. Dr. Necdet Seventekin, E.Ü. Tekstil ve Kon. Araş.-Uyg. Merkezi Yayını
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 7 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tekstil fabrikalarında kullanılan su ve analizleri, kazan suları, işletme suları, karşılaşılan problemler, suda mevcut maddeler
2 Tekstil fabrikalarında kullanılan suların analizleri, suda baziklik ve su sertliklerinin tayini
3 Tek cins liflerin tanınması (mikroskobik, kuru destilasyon, yakma ve boyama testleri)
4 Kimyasal madde ve çözgenler içinde yapılan testler
5 Özel kalitatif lif analizleri
6 Lif karışımlarının kalitatif ve kantitatif analizleri
7 Lif karışımlarının kantitatif hesaplamaları
8 Ara Sınav
9 Boyalı ve baskılı kumaşlara uygulanan haslık testleri, haslık kontrolleri ve değerlendirmede kullanılan skalalar (Işık, renk yıkama, sürtme, ter, su, su damlası haslıkları)
10 Haslıklar (Yıkama, ter, kuru temizleme, ütü, deniz suyu, klorlu su haslıkları)
11 Ekotekstil kavramı ve Ekoteks 100 standardı
12 Organik tekstiller
13 Asit, baz, tuz analizleri
14 Mamul kumaşa uygulanan testler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Selüloz selüloz esaslı liflerin kimyasal yapısını ve özelliklerini açıklamak
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun önemi, kaynakları kavramlarını açıklamak
Kalitatif ve kantitatif kimyasal lif analizlerini yapabilmek
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun sınıflandırılmasını (işletme suyu, kazan suyu) yapabilmek
Su sertlikleri ve giderilme yöntemlerini kavramak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Selüloz selüloz esaslı liflerin kimyasal yapısını ve özelliklerini açıklamak - - - - - - - - - - - - - -
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun önemi, kaynakları kavramlarını açıklamak - - - - - - - - - - - - - -
Kalitatif ve kantitatif kimyasal lif analizlerini yapabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Tekstil terbiyesinde kullanılan suyun sınıflandırılmasını (işletme suyu, kazan suyu) yapabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Su sertlikleri ve giderilme yöntemlerini kavramak - - - - - - - - - - - - - -