Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi | COĞ402 | 8 | 0 + 3 | 6,0 |
Birim Bölüm | COĞRAFYA |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Gösterim, Soru Cevap, Örnek Olay |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serhat AY Prof. Dr. Erdal KARAKAŞ Prof. Dr. Harun TUNÇEL Doç. Dr. Taner KILIÇ Doç. Dr. Serpil MENTEŞE Doç. Dr. Ayşe OKUYUCU Doç. Dr. Levent UNCU Dr. Öğr. Üyesi Zafer BAŞKAYA Dr. Öğr. Üyesi Ebubekir KARAKOCA |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimin yapısı ve bilimsel araştırma ile ilgili temel kavram ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilimsel bir makaleyi anlayabilme becerisi kazanarak bir araştırma önerisi hazırlayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bilimsel çalışmanın temel kavramları, bilimsel çalışmanın yapısı, bilimsel yöntemler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması |
Ders Kaynakları |
Day, A. Robert (2003). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayıncılık, Ankara. Karasar, Niyazi.(2006) Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Murray, N,2015, Tez Nasıl Yazılır, Anı yay. Ankara Öztürk, M, 2014, Coğrafya Eğitiminde Araştırma, Nobel Yay, Ankara Tuncel, H, 2001, Coğrafya Çalışmalarında Konu Seçimi, Fırat Ünv. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, sayı.1, Elazığ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 7 | 7 | 49 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 7 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 5 | 1 | 5 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim ve temel kavramlar | |
2 | Bilimsel araştırmanın yapısı | |
3 | Araştırmada probleminin ölçütleri ve problem yazma çalışmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Evren ve örneklem | |
5 | Veri toplama teknikleri | |
6 | Veri analizi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Araştırma raporunun yazılması ve etik | |
11 | Tez yazımı, geri bildirim ve sorular | Tartışmalı Ders |
11 | Tez yazımı, geri bildirim ve sorular | Tartışmalı Ders |
11 | Tez yazımı, geri bildirim ve sorular | Tartışmalı Ders |
11 | Tez yazımı, geri bildirim ve sorular | Tartışmalı Ders |
11 | Tez yazımı, geri bildirim ve sorular | Tartışmalı Ders |
14 | Tezin ön sunumu ve düzeltmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel araştırma sürecini yürütmeyi öğrenir | |||
Bilimsel araştırmanın basamakları arasındaki ilişkiyi analiz eder | |||
Bir araştırma tasarlamayı öğrenir | |||
Bilimin yapısı ve özelliklerini açıklar | |||
Araştırma kültürü oluşturarak bilimsel bilgiye karşı olumlu tutum geliştirir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel araştırma sürecini yürütmeyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilimsel araştırmanın basamakları arasındaki ilişkiyi analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bir araştırma tasarlamayı öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bilimin yapısı ve özelliklerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Araştırma kültürü oluşturarak bilimsel bilgiye karşı olumlu tutum geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |