EN
  • Anasayfa
  • COĞ356 Coğrafyada Metin Analizleri (2019 - 2020 / 6. Yarıyıl)
  • EN
COĞ356 - Coğrafyada Metin Analizleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Coğrafyada Metin Analizleri COĞ356 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
COĞRAFYA
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Prof. Dr. Harun TUNÇEL
Amaç

Bilimsel metinleri inceleme, eleştirel bakabilme, yorumlama ve bilgi-veri çıkarma tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Metin-yayın araştırma teknikleri, inceleme yöntemleri, metinlerin yorumlanması ve veri- bilgi çıkarma yollarının açıklanması.

Ders Kaynakları Kitchin R., Tate, N. J., 2000, Conducting Research in Human Geography: Theory, Methodology and Practice. Pearson Education Limited, England.
Johnston,R.J., 1983, Philosophy and Human Geography, London: Edward Arnold, PP..4-5.
Flowerder,R, Martİn, D., 2005, Methods In Human Geography A guide for students doing a research Project, Prentice Hall.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 5 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Metin-yayın araştırma teknikleri Tartışmalı Ders
2 Metin inceleme yöntemleri I Tartışmalı Ders
3 Metin inceleme yöntemleri 2 Tartışmalı Ders
4 Metinlere eleştirel bakış Tartışmalı Ders
5 Metinlerin yorumlanması Tartışmalı Ders
6 Metinlerden veri-bilgi çıkarma Tartışmalı Ders
7 Ara sınav, Metinlerden veri, bilgileri not alma yolları
8 Örnek metin inceleme Tartışmalı Ders
9 Örnek metin inceleme Tartışmalı Ders
11 Metin İnceleme Uygulaması Tartışmalı Ders
11 Metin İnceleme Uygulaması Tartışmalı Ders
11 Metin İnceleme Uygulaması Tartışmalı Ders
11 Metin İnceleme Uygulaması Tartışmalı Ders
11 Metin İnceleme Uygulaması Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Metin inceleme yöntemlerini bilir, kullanır
Metin-yayın araştırma tekniklerini bilir
Metinlere eleştirel bakar
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Metin inceleme yöntemlerini bilir, kullanır - - - - - - - - - - - - - -
Metin-yayın araştırma tekniklerini bilir - - - - - - - - - - - - - -
Metinlere eleştirel bakar - - - - - - - - - - - - - -